Κυριακή 16 Μαΐου 2021

Μακαριότατε Αρχιεπίσκοπε κ. κ. Ιερώνυμε και σεβασμιότατοι Αρχιερείς της Ιεράς Συνόδου σταματήστε την δίωξη των σεβασμιοτάτων Κυθήρων Σεραφείμ - Αιτωλοακαρνανίας Κοσμά και των ομολογητών ιερέων μας!

 

13 Μαΐου 2021


                                                Ανοιχτή επιστολή 
                                                         Προς

         Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδας

Μακαριότατε κ.κ. Ιερώνυμε,

Σεβασμιότατοι αρχιερείς ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΈΣΤΗ







Μετά βαθύτατης θλίψεως, διάβασα τις αποφάσεις της 11 ης και 12 ης

Μαΐου τρέχοντος έτους συνεδριάσεων, της ΔΙΣ. Οι διαπιστώσεις μου

δυστυχώς θλιβερές.

Θα επαναλάβω και σε σας, τις σκέψεις που εξέφρασα στον

σεβασμιότατο Μητροπολίτη Κασσανδρείας κ. κ Νικόδημο.

Μόνο που αυτή τη φορά θα συμπεριλάβω στους μάρτυρες ιερείς και

τους αρχιερείς Κυθήρων και Αιτωλοακαρνανίας.

Σας ερωτώ λοιπόν, τι το άτοπο και αντικανονικό έπραξαν; Για να τους

παραπέμψετε στην επιτροπή νομοκανονικών θεμάτων. Χρησιμοποιείτε

σαν δικαιολογία την ενότητα της εκκλησίας. Εννοείτε την ενότητα στην

καταπάτηση των ιερών κανόνων της Αγίας μας Εκκλησίας . Γιατί αυτό

γίνεται σήμερα. Ενότητα στην αίρεση και στις παράνομες και ληστρικές

αποφάσεις σας.

Σας ενόχλησε που κάποιοι αρχιερείς είναι « εις τύπον και τόπον

Χριστού».

Μήπως να παραπέμψετε τις δικές σας αποφάσεις για τον εορτασμό του

Πάσχα;

Καταπάτησαν κανόνα της Α' Οικουμενικής συνόδου, που αναφέρει την

απαγόρευση του συνεορτασμού του Πάσχα με τους Εβραίους; Όχι δεν

το έκαναν. ΣΕΙΣ το κάνατε αυτό.

Παραποίησαν το σύμβολο της πίστεως που λέει « και Αναστάντα την

Τρίτη ημέρα κατά τας γραφάς»;

Καταπάτησαν τον κανόνα που απαγορεύει την τέλεση δύο λειτουργιών,

την ίδια μέρα από τον ίδιο κληρικό; Όχι , άλλοι το έκαναν.

Καταπάτησαν το τυπικό της Αγίας μας Εκκλησίας, μη ψάλλοντας την

ακολουθία του όρθρου της Θείας Αναστάσεως του Κυρίου μας; Όχι, η

ληστρική σύνοδος σας, το έκανε αυτό.

 

Τι καταπάτησαν λοιπόν; Ούτε καν την παράνομη και αντισυνταγματική

ΚΥΑ της απαγόρευσης κυκλοφορίας, αφού τέλεσαν τις ακολουθίες μετά

το πέρας αυτής.

Τους ελάχιστους ΑΞΙΟΥΣ ΙΕΡΕΊΣ, ανά την Ελλάδα, που έβαλαν πάνω από

την αντικανονική εγκύκλιο σας, την Συνείδηση τους και τις υποσχέσεις

που έδωσαν κατά την χειροτονία τους, γιατί να τους τιμωρήσετε;

Γιατί τιμούν το ράσο τους;

Γιατί πάνω από αυτούς είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός;

Γιατί σέβονται τον εαυτό τους και τους πιστούς;

«Είπε ὁ γέρων Ἐφραὶμ Ἀριζονιτης

Στὶς μέρες ποὺ ἔρχονται, Ἐκκλησία θὰ εἶναι μόνο λίγοι παππάδες μὲ τὰ

πνευματικοπαιδιά τους … Γιατί σαυτούς θὰ ἀναπαύεται Τὸ Πνεῦμα Τὸ

Ἅγιον.

Ὅλες οἱ σταδιακὲς πτώσεις καὶ τὰ κανονικὰ παραπτώματα…. μειώνουν

τὴ Χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος ἐπάνω στοὺς ἀνθρώπους….

Καὶ τῆς Χάριτος ἐκλειπούσης, πνεῦμα πλάνης θὰ καταλαμβάνει τὶς

ψυχές….ὅλο καὶ περισσότερο …

Μεγαλύτερες πτώσεις θὰ τοὺς περιμένουν…

Ἀγκαλιάζουν τὸν πονηρὸ καὶ χωρὶς νὰ τὸ καταλάβουν…

Ἀγκαλιάζουν τὴν πτώση τὴν ἁμαρτία

Καὶ τὴν αἵρεση!

Ἐκπίπτουν τῆς Ἐκκλησίας.

Γιατί; Γιατί;

Η απάντηση δεν είναι για την επιδημία. Όχι. Η επιδημία είναι η

Φαρισαϊκή αιτιολογία για να ικανοποιηθεί ο εγωισμός κάποιων.

Ανέφερα στην επιστολή μου προς τον Σεβασμιώτατο Κασσανδρείας, ότι

η Ιεραρχία κάνει την μεγαλύτερη προπαγάνδα, ακόμα και από τους

υπεύθυνους.

Γιατί; Σαν τι;

Δεν γνωρίζετε ότι η χρήση μάσκας , τα τεστ και ο εμβολιασμός είναι

ιατρικές πράξεις και μόνο οι γιατροί μπορούν να τις συστήνουν στους

ασθενείς και αφού τους εξηγήσουν την χρησιμότητα τους αναλυτικά, ο

κάθε ένας, ελεύθερα μπορεί η όχι να επιλέξει. Αν αυτή η γνώση σας

είναι άγνωστη, τότε κακώς αποφασίζεται για ενέργειες που δεν

εμπίπτουν στις αρμοδιότητες σας.

Εσείς μόνο στα ιερατικά σας καθήκοντα, πρέπει να έχετε λόγο. Σας

συμβουλεύω να ξαναδιαβάσετε την ιστορία της Αγίας μας Εκκλησίας

και να αναθεωρήσετε τις αποφάσεις σας. Στην Ορθοδοξία, ισχύει το

Συνοδικό πολίτευμα. Δεν είναι κανενός ανδρός αρχή. Αυτά ισχύουν

στους Παπικούς. Δεν τους βρίζω, οι ίδιοι έτσι θέλουν να τους

αποκαλείς.

Σεβασμιότατοι, ένα χρόνο και κάτι, έχουν καταπατηθεί τα πάντα στην

Αγία μας Πίστη.

Γιατί συνέβη αυτό; Όχι δεν φταίει καμμιά πανδημία. Κάτι άλλο φταίει.

Τι;

Φταίει ο φόβος του θανάτου, που φρόντισαν οι κυβερνώντες να μας

ποτίσουν. Γιατί αφήσατε να κυριαρχήσει ο φόβος; Δεν πιστεύετε στον

νικητή του θανάτου. « Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσίν, Άδου την

καθαίρεση…» λέει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, στον κανόνα της

Αναστάσεως, που αποφασίσατε να μην ακουστεί.

Καταλαβαίνω από τις αποφάσεις σας, ότι δεν πιστεύετε στον νικητή του

θανάτου, τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό. Γι’ αυτό φοβάστε. Σέβομαι τον

φόβο όλων. Εσείς όμως γιατί δεν σέβεστε και εμάς που έχουμε αφήσει

το είναι μας όλο στα χέρια του Αγίου Θεού μας, εν λευκώ. Τι το

παράνομο κάνουμε; Δεν σας ενοχλούμε, γιατί μας διώκετε;

Ο Άγιος Κυθήρων κ.κ. Σεραφείμ, ο Άγιος Αιτωλοακαρνανίας κ.κ. Κοσμάς

και οι λιγοστοί Άγιοι Ιερείς που ορίστηκαν από τον Κύριο μας να μας

διακονήσουν γιατί να διωχθούν;

Γιατί δεν υπάκουσαν στις παράνομες ενέργειες σας;

Σεβαστοί αρχιερείς, αναθεωρείστε τις αποφάσεις σας.

Δεν νομίζω ότι θέλετε να κάνετε τους Αγίους Αρχιερείς και τους Αγίους

Ιερείς, μάρτυρες και ομολογητές; Γιατί αυτό θα γίνει. Εμείς οι λίγοι

πιστοί θα αρχίσουμε να τους τιμούμε και να τους ακολουθούμε.

«Εξήλθε νικών και ίνα νικήσει», το ξεχάσατε; Ένας είναι ο Νικητής. Ο

Κύριος της Ζωής και του θανάτου.

Ο κορωνοϊός είναι το όργανο του πονηρού. Ουαί σε αυτούς που τον

έκαναν κύριο. Σκληρός κύριος, ταλαιπωρεί αυτούς που τον υπακούουν.

Δεν τους σκοτώνει όμως. Το ποιος θα κοιμηθεί ή ποιος θα επιζήσει το

αποφασίζει ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός. Ο Κύριος των Πάντων.

Έχετε αντίρρηση;

Αν ναι, τότε πρέπει να φροντίσετε να το διορθώσετε. Αρχίστε την

κατήχηση του ποιμνίου με εσάς πρώτους. Αφήστε τη διπλωματία για

τους πολιτικούς. Αναλάβετε, έστω και καθυστερημένα, το έργο σας, αν

θέλετε βέβαια. Με το ζόρι δεν αγαπάει κανένας τον Χριστό.

Αφουγκραστείτε τις ανάγκες των πιστών, αν θέλετε.

Γιατί, πιστεύω ότι δεν θέλετε. Λύκοι βαρύς μπήκαν στην Εκκλησία και

δεν κάνετε τίποτα να τους διώξετε. Κατασπαράζετε το ποίμνιο

αβοήθητο. Αν δεν κάνω λάθος, όλοι θα δώσουμε λόγο για αυτό. Ο

Κύριος εγγύς.

Εσείς, για τις ανορθόδοξες αποφάσεις σας και εμείς για την σιωπή και

την ανευθυνότητα μας απέναντι στους διωκόμενους αδερφούς μας.

Βλέπουμε, σύμφωνα με κάποιους πνευματικούς, μόνο τον εαυτό μας. Η

φιλαυτία μας μεγάλη. Έτσι μας κάνατε.

Πρέπει λοιπόν να σταματήσουν οι εκπτώσεις, να γυρίσουμε στην

ακρίβεια και με την βοήθεια του Κυρίου μας να προσπαθήσουμε να

πορευθούμε στα δύσκολα χρόνια που ξεκίνησαν.

Σεβασμιότατοι, περιμένω την απάντηση σας, όχι σαν την προηγούμενη,

ότι όλα απαντήθηκαν με τις τάδε εγκυκλίους. Τις εγκυκλίους τις

γνωρίζουν μόνο οι μητροπολίτες και αν τις στείλουν και οι ιερείς. Ζητώ

απαντήσεις στα λεγόμενά μου, σοβαρά και υπεύθυνα, όπως θέλετε να

δείχνετε ότι είστε. Στο αρχείο θα βάλετε τις δικές σας ληστρικές και

αντικανονικές αποφάσεις.

Είστε υπεύθυνοι για τον σκανδαλισμό του πληρώματος της Εκκλησίας

και για τα ατοπήματα που μας οδηγήσατε και μας οδηγείτε να κάνουμε.

Έπαψε η έκτρωση να είναι αμάρτημα; Αν όχι, πρέπει να φροντίσουν οι

αρχιερείς που εμβολιάστηκαν, μαζί με το ποίμνιο που σας άκουσε, να

μετανοήσουν δημόσια για αυτό. Τα δημόσια γενόμενα, δημόσια

ελέγχονται και δημόσια διορθώνονται.

Χαίρετε εν Κυρίω Ιησού πάντοτε.

Άννα Χατζηγιάννη - Συνταξιούχος εκπαιδευτικός

Συκιά Χαλκιδικής

13/5/2021

Πέμπτη 13 Μαΐου 2021

Σεβασμιότατε Κασσανδρείας είστε εις τύπον και τόπον Χριστού?

13 Μαίου 2021
                            

                           Ανοιχτή επιστολή

                                       Προς
  

Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κασσανδρείας

Κ. Κ. Νικόδημο



 

 

Σεβασμιότατε, Χριστός Ανέστη.

Μετά λύπης, πληροφορήθηκα, ότι καταδικάσατε τον π.

Γεώργιο των Ν. Σιλλάτων, ( δεν τον γνωρίζω, τον ιερέα), σε

δίμηνη αργία. Αναρωτιέμαι γιατί;

Τί άτοπο και ειδεχθές έπραξε;

Παραβίασε κανόνα της A' Οικουμενικής συνόδου, που

απαγορεύει τον συνεορτασμό του Ορθοδόξου Πάσχα με το

Εβραϊκό Πάσχα; Όχι, άλλοι το έκαναν αυτό.

Τέλεσε την ίδια μέρα, στην ίδια Αγία Τράπεζα, δύο Θείες

Λειτουργίες; Όχι, αλλού έγιναν αυτά.

Παραποίησε το Σύμβολο της Πίστεως, «και Αναστάντα την

Τρίτη ημέρα, κατά τας γραφάς», τελώντας την Ανάσταση το

εσπέρας του Μ. Σαββάτου ( δεύτερη μέρα), και όχι στην ορθή

ώρα; Όχι, άλλοι το έκαναν αυτό.

Ξεχώρισε τους πιστούς σε μασκοφόρους ή μη, σε

εμβολιασμένους ή μη; Όχι, άλλοι τα κάνουν αυτά.

Έδιωξε από τον ναό, κάποιον πιστό, γιατί δεν φοράει μάσκα ή

γιατί φοράει; Όχι, αλλού γίνονται αυτά.

Τότε, γιατί τιμωρήθηκε;

Γιατί έμεινε πιστός, στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική

Εκκλησία.

 Γιατί η συνείδηση του είναι ζωντανή και δεν του επιτρέπει να

καταπατήσει τις υποσχέσεις που έδωσε, μπροστά στον Θεό

μας, όταν χειροτονήθηκε ιερέας.

Δυστυχώς, ελαφριά τη καρδία, σαν τον Καϊάφα, είπατε να

τιμωρήσετε τον αναμάρτητο για να φοβηθούν οι υπόλοιποι.

Ουαί, ημίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, θα μας πει ο

Κύριος όλους μας. Εσάς γιατί διώκετε τους πιστούς και εμάς

γιατί το ανεχόμαστε.

Λυπάμαι πολύ γιατί λέτε ότι είστε « εις τύπον και τόπον

Χριστού». Πώς γίνεται αυτό; Ο Κύριος μου, ανέβηκε στο

σταυρό για μένα το άθλιο πλάσμα Του, και για όλους όσους

τον αγαπούν και τον πιστεύουν.

Σεις ποια θυσία κάνατε για το ποίμνιο σας, για να μπορείτε να

λέτε ότι είστε «εις τύπον και τόπον Χριστού»; Ο Σταυρός μας

δείχνει το μέγεθος της Αγάπης και της θυσίας. Δεν αγαπήσατε

τον π. Γεώργιο και κανέναν άλλο. Από τις πράξεις μας φαίνεται

ποιοί είμαστε. Διώκτες ή μάρτυρες; Άξιος ο π. Γεώργιος. Έχει

την συμπαράσταση μας και την τιμή μας.

Πότε αγαπήσατε τα παιδιά Του, πότε τα υπερασπιστήκατε,

πότε τα προστατέψατε;

Μόνο φόβο, απειλές και χαρακτηρισμούς εκτοξεύετε εναντίον

τους.(π.χ. βλάκες)

Γιατί;

Γιατί δεν υπακούμε στις αποφάσεις της Ληστρικής ΔΙΣ, που

εσείς έχετε κάνει σημαία;

Το ξέρετε ότι είστε υπόλογος απέναντι στον Κύριο και απέναντι

στους πιστούς;

Αντιγράφεται και στέλνεται για πιστή εφαρμογή στους ναούς,

τις παράνομες και αντισυνταγματικές ΚΥΑ, που οι υγειονομική

δικτατορία μας έχει επιβάλλει. Δεν γνωρίζετε ότι οι ΚΥΑ βάση

 συντάγματος είναι παράνομες και αντισυνταγματικές?

Γιατί η ΔΙΣ και η Ιεραρχία επέτρεψε και επιτρέπει να

βλασφημείτε ο Τριαδικός Θεός και να διώκονται τα παιδιά

Του;

Γιατί η ΔΙΣ και η Ιεραρχία, κάνει τόση προπαγάνδα υπέρ της

χρήσης μάσκας και υπέρ του εμβολιασμού; Δεν γνωρίζετε ότι

αυτά είναι ιατρικές πράξεις και μόνο γιατρός μπορεί να τα

συστήσει και ο ασθενής να τα εφαρμόσει εάν το επιθυμεί. Όχι

υποχρεωτικά, ελεύθερα μετά από υπεύθυνη ενημέρωση.

Σεις, σαν τι τα προτείνεται; Σαν ιατροί, ή σαν κάτι άλλο;

Η καραμέλα της δήθεν αγάπης, δεν ευσταθεί. Ο κάθε

άνθρωπος, φοράει μάσκα για να προστατέψει τον εαυτό του

και όχι εμένα. Κάνει εμβόλιο για τον ίδιο λόγο. Με το εμβόλιο,

όμως, κινδυνεύουν οι άλλοι. Γίνεται φορέας του ιού και τον

μεταδίδει στους γύρω του. Όλες αυτές οι μεταλλάξεις για αυτό

υπάρχουν. Οι επιστήμονες το λένε, όχι εγώ, η βλαξ.

Η κυβέρνηση και η Ιεραρχία της Εκκλησίας, δεν πιστεύουν

στην Ανάσταση του Χριστού, αλλά στον θάνατο από τον

κορωνοϊό. Κάνατε κύριο σας τον κορωνοϊό και εγκαταλείψατε

τον Χριστό.

Εμβολιαστήκατε και γίνατε φορείς του ιού, με συνέπεια να

μεταδίδεται τον ιό στους άλλους. Εσείς είστε υπεύθυνοι για

την έξαρση του ιού. Εξ αιτίας των εμβολιασμών αυξήθηκαν τα

κρούσματα.

Ποια η αγάπη σας, για τον πλησίον; Του μεταδίδεται ασθένεια,

χωρίς τύψεις και με θράσος από άμβωνος το προπαγανδίζεται.

Ο Άγιος της Μητροπόλεως μας, Άγιος Παΐσιος, είπε, «αυτοί

που είναι εμβολιασμένοι με τον Χριστό, δεν χρειάζονται

κανένα εμβόλιο».

Να υποθέσω λοιπόν, πώς η Ιεραρχία και ο Χριστός είναι δύο

αντίθετες έννοιες για εσάς; Αν η Ιεραρχία συνδέονταν με τον Χριστό,

δεν θα χρειαζόταν να κάνουν κανένα πειραματικό εμβόλιο,

που έχει μέσα σειρές εκτρωμένων εμβρύων. Νομίζω πως

υπάρχει επιτίμιο για το συγκεκριμένο αμάρτημα. Τώρα

σημαίνει ότι η έκτρωση παύει να είναι αμάρτημα;

Η Ιεραρχία έχει γίνει ο μεγαλύτερος διώκτης των Ορθοδόξων

πιστών. Ακολουθεί η κυβέρνηση, που από την πολλή αγάπη

που έχει προς εμάς, μας σκοτώνει αργά και σταθερά.

Οι θάνατοι που καταγράφουν κάθε μέρα, είναι θάνατοι όχι

από κορονοϊό, αλλά από λανθασμένη αντιμετώπιση των

περιστατικών. Π.χ ένας πυρετός έχει πολλές αιτίες. Μέχρι πριν

ένα χρόνο, έψαχναν οι γιατροί να βρουν την αιτία για να τον

αντιμετωπίσουν. Εδώ και ένα χρόνο, πυρετός = κόβιντ,

πρωτόκολλο, θεραπεία για κόβιντ, πεθαίνει ο ασθενής. Γιατί;

Μα ο ασθενής είχε ουρολοίμωξη. Άλλη θεραπεία χρειαζόταν.

Στη σακούλα, στο σφραγισμένο φέρετρο, απαγορεύεται η

νεκροψία. Δεν συμφέρει να γίνει νεκροψία. Θα βρεθεί η

πραγματική αιτία θανάτου. Δεν συμφέρει κανέναν αυτό.

Σεις, λοιπόν, συγκαλύπτεται όλη αυτή την κατάσταση, με την

προπαγάνδα που κάνετε, για όλη αυτή την υστερία που

επικρατεί.

Μα δεν ξέρετε, ότι ο Ίδιος ο Δημιουργός μας, σέβεται το

αυτεξούσιο μας, εσείς γιατί δεν μας σέβεστε;

Επειδή είμαστε, κατά σας βλάκες; Δεν πειράζει, εμείς έχουμε

τον Κύριο μας και μας φροντίζει. Εσείς οι έξυπνοι, κάνατε

κύριο σας τον κορονοϊό που σκοτώνει κάπου κάπου. Γιατί ο

κορονοϊός λίγους πήρε. Τους υπόλοιπους τους σκότωσε η

λάθος αντιμετώπιση και ο φόβος.

 Εμείς οι βλάκες, μπορούμε και είμαστε ελεύθεροι με τον Κύριο

μας, ενώ εσείς οι έξυπνοι, φοβάστε και τρέμετε τον κορονοϊό,

τον σκληρό κύριο σας.

Επιλογές είναι αυτές. Εμείς σας τα είπαμε. Σεβόμαστε την

ελευθερία σας. Δεν σας επιβάλλουμε τίποτα.

Αντίθετα εσείς μας επιβάλλεται καταστάσεις που καταπατούν

την ελευθερία μας και μας προσβάλουν. Κλείσατε τους ναούς

και μας απαγορεύσατε να λειτουργούμαστε για να μην

παίρνουμε την μόνη Ζωή, τον Χριστό.

Πιο αναλυτικά δεν γίνεται να τα πω. Ο έχων ώτα, ακούειν,

ακουέτω.

Χαίρετε εν Κυρίω Ιησού Χριστού, πάντοτε. Αληθώς Χριστός

Ανέστη.

Άννα Χατζηγιάννη
Συνταξιούχος εκπαιδευτικός - η βλαξ και τρελή για τον Χριστό μου

Συκιά Χαλκιδικής

11/5/ 2021.


Σάββατο 8 Μαΐου 2021

Ελληνική γλώσσα: το πολυτίμητό μας τζιβαϊρικό

«….Στα χρόνια μας, πρέπει να μην το ξεχνάμε, το ζήτημα δεν είναι πια αν θα γράφουμε καθαρεύουσα ή δημοτική. Το τραγικό ζήτημα είναι αν θα γράφουμε, ή όχι, ελληνικά». Είναι του Σεφέρη η προειδοποίηση, για την εισβολή των ξένων λέξεων, φαινόμενο που έλαβε ανεξέλεγκτες διαστάσεις στις μέρες μας. Ποιοι είναι όμως οι λόγοι που οδηγούν στην άλωση της γλώσσας μας από τους λεγόμενους ξενισμούς; Πού οφείλεται αυτή η αδικαιολόγητη χρήση ξένων λέξεων και φράσεων; Εν τάχει απαριθμούμε κάποιους απ’ αυτούς.

 Πρώτον: Η κάμψη των παραγωγικών και αφομοιωτικών ικανοτήτων της γλώσσας μας. Δείγμα ευρωστίας μιας γλώσσας είναι να εντάσσει και να προσαρμόζει στο δικό της κλιτικό σύστημα ξένες λέξεις ή να πλάθει ελληνολεκτικά αντίστοιχα στοιχεία. Χάρις στον παλαιότερο αφομοιωτικό δυναμισμό της γλώσσας μιλούμε σήμερα για καουμπόηδες, τρακτέρια, βιταμίνες, γκοφρέτες, πλατφόρμα, τεστάρω, καφετζής, ρουσφέτι, μπελάς, μουσαφίρης, λιντσάρω και εκατοντάδες εξελληνισμένες ονομασίες ξένων πόλεων, ποταμών, χωρών. (Βρυξέλλες, Λονδίνο, Αυστρία, Παρίσι, Ρήνος, Βολταίρος, κλπ).

Έξοχα δείγματα της ικανότητας της λόγιας κυρίως γλώσσα να πλάθει νέες λέξεις, αντλώντας από τα αστείρευτα γλωσσικά μας κοιτάσματα, και να αντικαθιστά ξένες, έχουμε σε πάμπολλες περιπτώσεις. Έτσι η πόστα έγινε ταχυδρομείο (ταχύς+δρόμος), ο μίνιστρος έγινε υπουργός, ο αβοκάτος έγινε δικηγόρος (δίκη+αγορεύω), το σπιτάλι έγινε νοσοκομείο (νόσος+ κομώ=φροντίζω), η γαζέτα έγινε εφημερίδα (επί +ημέρα), ο κόνσολος έγινε πρόξενος (προ+ξένος), το καπιτάλι έγινε κεφάλαιο, το ρομάντζο έγινε μυθιστόρημα, το γκουβέρνο έγινε κυβέρνηση, και χιλιάδες άλλες.

 Η αποκοπή μας από την αρχαία γλώσσα, η περιθωριοποίηση της λεγόμενης καθαρεύουσας, που ταυτίστηκε με τον στείρο συντηρητισμό (αν και συνιστούσε μια ανεξάντλητη, δανειοληπτική γλωσσική δεξαμενή) κατάντησαν την νεοελληνική “να εκλιπαρεί” τις ξένες γλώσσες, για να καλύψει την ανεπάρκειά της και να μεταφυτεύει, ανεξέλεγκτα και αθρόα, ξένα στοιχεία, χωρίς, επαναλαμβάνουμε, να τα εξελληνίζει ή να τα προσαρμόζει στο δικό της τυπικό.

 Δεύτερον: Η συμπλεγματική επίδειξη «ξενογλωσσίας» από παντοίους θεράποντες του καλάμου, διανοούμενους, δημοσιογράφους, διαφημιστές και λοιπούς τιποτολόγους. Πολλοί έχουν την εντύπωση ότι το διάνθισμα της γλώσσας τους (γραπτής ή προφορικής) με ποικίλους ξενισμούς, τους χαρίζει περιωπή και κύρος ή αξιοπιστία στα λεγόμενα ή στα διαφημιζόμενα προϊόντα τους. Μια τυχαία δειγματοληπτική καταγραφή αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Έτσι ακούμε να μιλούν πολλοί για: ντόπινγκ κοντρόλ αντί για έλεγχο αναβολικών, ρέκορντμαν αντί για πρωταθλητή, ριπλέι για επανάληψη, πρέσινγκ για πίεση, τάνκερ για δεξαμενόπλοιο, καμεραμάν για εικονολήπτη, σετ για σύνολο, σπήκερ για εκφωνητή, αβαντάζ για πλεονέκτημα, τεραίν για γήπεδο, πρες κόμφερανς για συνέντευξη τύπου, πρες ρουμ για γραφείο τύπου, ακούμε για σελφ τεστ, για κόβιντ, κλικ αγουέι και δεκάδες άλλες περιπτώσεις που ξεβράστηκαν με τον κορονοϊό.

Τρίτον: Όπου και να στρέψεις σήμερα το βλέμμα σου, σε βιβλία και περιοδικά, σε δρόμους και προθήκες, σε αντικείμενα και σώματα ανθρώπινα, σε παιχνίδια και εργαλεία, καθώς και σε τεχνικές επικοινωνίας και ηλεκτρονικά συστήματα πληροφοριών, συναντάς σχεδόν αποκλειστικά την ξενόγραφη ή ξενόγλωσση διατύπωση. Έτσι αργά αλλά σταθερά εξοικειώνεσαι μαζί της, εθίζεσαι σ’ αυτήν, την αποδέχεσαι σαν αυτονόητο εικαστικό στοιχείο της καθημερινής ζωής. (Όλα αυτά καλλιεργούν το έδαφος, χωρίς να γίνονται κατ’ ανάγκη γι’ αυτό το σκοπό, για την αντικατάσταση του ελληνικού αλφαβήτου με το λατινικό). Μπορεί σήμερα να μιλάμε για την απειλή της παγκοσμιοποίησης και τον κίνδυνο να καταντήσουμε μια ασήμαντη καταναλωτική – και «γλωσσική» -επαρχία της Δύσεως, αλλά να έχουμε υπ’ όψιν πως τα προκεχωρημένα της φυλάκια, είναι αυτά που επηρεάζουν το ήθος και τον ψυχισμό μας, όπως η μουσική, (το είχε επισημάνει από την αρχαιότητα ο Πλάτων), η μόδα, τα τρόφιμα, ο χορός, η τηλεόραση, το διαδίκτυο.

Αν και υπάρχει νόμος του κράτους από το 1984, που επιβάλλει πλάι στην ξενόγλωσση επιγραφή να αναγράφεται και η ελληνική, ως συνήθως, ο νόμος πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων. Τι φταίει: Η παρεχόμενη παιδεία. Παράδειγμα. Τα γλωσσικά εγχειρίδια του Δημοτικού είναι ελλιπέστατα, που υποτιμούν την νοημοσύνη, την προσληπτικότητα και τις ανάγκες των μαθητών. Βιβλία με φτωχότατο λεξιλόγιο, από τα οποία απουσιάζουν προκλητικά οι επιφανείς χειριστές της γλώσσας μας και διαιωνίζουν, την γλωσσική ακαταστασία.

Είναι δυνατόν να απουσιάζει η ετυμολογία από την ύλη, το πιο γοητευτικό κομμάτι της γλώσσας μας, ετυμολογία, η οποία θα διδάξει στον μαθητή την διαχρονικότητα της γλώσσας μας και θα του ανοίξει, διάπλατα μπροστά του, την ακένωτη γλωσσική πηγή από την οποία θα αντλεί συνεχώς. (Λες στα παιδιά ότι η λέξη «»πυρετός, έχει μέσα της το «πυρ», την φωτιά και κατανοούν, με έκπληξη, τον όρο.

Τους αναθέτεις, ως άσκηση, να βρουν παράγωγα του «πυρός» και σου αραδιάζουν… το μισό λεξικό). Ο μαθητής δεν έρχεται να επαναλάβει στο σχολείο αυτό που ήδη γνωρίζει από την αυθόρμητη εμπειρία της εξωσχολικής καθημερινότητας, αλλά να εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του με καινούργιες λέξεις να δέσει, ενιαία και οργανικά, μέσω της γραμματικής και του συντακτικού, τα διάφορα σκόρπια στοιχεία της γλώσσας που μιλάει. Τα γλωσσικά βοηθήματα του Δημοτικού είναι κατάλληλα μάλλον για ξενόγλωσσους και ένας μέσος μαθητής δεν χρειάζεται παραπάνω από 15-20 λεπτά για να συμπληρώσει τις υπάρχουσες σ’ αυτό ασκήσεις. Γι’ αυτό και του είναι βαρετά. Το θέμα είναι τεράστιο και δεν εξαντλείται με μια σύντομη περιγραφή του.

 Να κλείσω με τους πιο ύπουλους και επιβλαβείς ξενισμούς, απ’ αυτούς που αποπτωχεύουν την γλώσσα μας, είναι η συχνοχρησία του ρήματος κάνω. Μια σειρά από καίριες λέξεις της ελληνικής γλώσσας έχουν υποκατασταθεί στη χρήση τους από το ρήμα κάνω. Ενώ η νεοελληνική γλώσσα παρουσιάζει το μέγιστο πλεονέκτημα , να διαθέτει δύο ή και περισσότερες λέξεις για το ίδιο πράγμα, γεγονός απότοκο της μακραίωνης και δημιουργικής της διαδρομής, εντούτοις, παρατηρείται σήμερα το φαινόμενο να εγκαταλείπονται σωρηδόν λέξεις με σαφήνεια και εκφραστική καθαρότητα και να χρησιμοποιείται « κατά κόρον», η λέξη-τσίχλα, το ρήμα κάνω.

 Έτσι, παραδείγματος χάριν, λέμε στην Νεοελληνική:
 Κάνω σπίτι αντί χτίζω σπίτι,
 κάνω οικογένεια αντί δημιουργώ οικογένεια,
 κάνω λεφτά αντί αποκτώ λεφτά,
 κάνω παιδιά αντί αποκτώ παιδιά,
 κάνω εγχείρηση αντί εγχειρίζομαι,
 κάνω ερώτηση αντί ερωτώ,
 κάνω τον τρελό ή καλό ή κακό αντί προσποιούμαι ή υποδύομαι τον τρελό,
 κάνω πίσω αντί οπισθοχωρώ,
 κάνω ζημιά αντί προκαλώ ζημιά,
 κάνω μπάνιο αντί κολυμπώ,
 κάνω τραπέζι αντί τραπεζώνω,
 κάνω εκλογές αντί διεξάγω εκλογές,
 κάνω εντύπωση αντί εντυπωσιάζω,
 κάνω τσιγάρο αντί καπνίζω,
 κάνω κάτι γνωστό αντί γνωστοπoιώ
 κάνω γυμναστική αντί γυμνάζομαι.
 Κάνω πλάκα αντί αστειεύομαι. Έτσι ακούμε ακαλαίσθητες προτάσεις όπως:
 Ο γιατρός μ’ έκανε καλά, αντί με θεράπευσε.
 Έκανε πολλούς αγώνες για να κερδίσει… αντί αγωνίστηκε ή διεξήγαγε πολλούς αγώνες…

 Να σημειώσουμε πως η λεξιλογική αυτή ισοπέδωση είναι κατά κανόνα μεταφορά στην γλώσσα μας της παγκοσμιοποιημένης λέξης «do», που έχει εισαχθεί στην ελληνική μέσα από άθλιες ως πρόχειρες και κακοπληρωμένες μεταφράσεις, από ξενικές μιμήσεις και αξιολύπητες διαφημίσεις.

 Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η καλπάζουσα αυτή επέκταση των ξενισμών στην γλώσσα μας; Δύο χώροι μπορούν να λύσουν ή να απαλύνουν τουλάχιστον το πρόβλημα, το σχολείο και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, μαζί με τον έντυπο γενικά λόγο (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες). Το σχολείο και δη το δημοτικό είναι φύσει και θέσει ο θεματοφύλακας των τιμαλφών αξιών του Γένους μας και κυρίως του γλωσσικού μας πλούτου. Αντί όμως η εκπαίδευση να είναι θύλακας αντιστάσεως στην γλωσσική υποβάθμιση, απέβη συντελεστής της. 

 Δημήτρης Νατσιός δάσκαλος-Κιλκίς

Τετάρτη 5 Μαΐου 2021

Ἕως πότε δυσί κυρίοις δουλεύοντες;

 

Ἕως πότε δυσί κυρίοις δουλεύοντες;


του Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ἱστορίας

Ὅσα ἔγιναν τό βράδυ τοῦ Μ.Σαββάτου, ἔθεσαν μία ἀκόμη πολύ χαρακτηριστική ψηφίδα στό ἀποτρόπαιο ψηφιδωτό πού κατασκευάζεται ἐδῶ καί πολλά χρόνια (ὑπό τό κράτος τῆς οἰκουμενιστικῆς λαίλαπας), ἀλλά ἡ κατασκευή του ἔχει πια τόσο πολύ προχωρήσει, ὥστε ἡ ἕως πρότινος θολά ὁρατή ἀκόμη εἰκόνα νά γίνεται πλέον ἀντιληπτή ἀπό σχεδόν ὅλους. Ἤ τουλάχιστον, ἀπό ὅλους τούς δυναμένους (καί κυρίως βουλομένους) ὁρᾶν.

Ὁ λόγος προφανῶς γιά τήν ἀλλαγή τῆς ὥρας τῆς Ἀναστάσεως, πού δέν εἶναι φυσικά μία ἀπλή ἀλλαγή ὥρας (καί πρωτίστως ἀλλαγή ἡμέρας), ἀλλά μία ἀκόμη ἐνέργεια βλασφημίας καθώς καί κατάφωρης δογματικῆς ἐκτροπῆς, μία ἀπό τίς πολλές πού βιώνουμε ἐδῶ καί καιρό, καί γιά τήν ὁποία ὑπεύθυνοι εἶναι ἔνα ἀμφιφανῶς ἀντίχριστο πολιτικό καθεστώς και μία ἐπίσης ἀμφιφανῶς προδοτική ἐκκλησιαστική ἡγεσία. Μέ τήν κύρια εὐθύνη ὅμως νά βαραίνει κατά την ἄποψή μου κυρίως (καί πάλι) τή δεύτερη. Γιατί γιά τό ποιον καί τίς προθέσεις τοῦ Καίσαρα οὔτε αὐταπᾶτες μπορεῖ νά ὑπῆρχαν, οὔτε ἀμφιβολίες. Ἡ Ἱεραρχία μας ὅμως θά μποροῦσε, ἄν ἤθελε, νά ἀντιτάξει οὐσιώδη λόγο ἀντιρρήσεως καί πνεῦμα ἀντιστάσεως ἀπέναντι στό καθεστώς – καί ἥδη ἀπό τήν περσινή ἄνοιξη τό ἔχουμε πολλές φορές ξαναγράψει ὅτι σέ μιά τέτοια περίπτωση τίποτε ἀπό ὅλα αὐτά πού ζοῦμε ἐδῶ και ἕνα χρόνο, δέν θά εἶχε γίνει. Τίποτε ἀπό ὅλο αὐτό τό αἶσχος μέ τούς κλειδωμένους καί ἀπολυμασμένους ναούς, τίποτε ἀπό αὐτό τό συνεχές κουτρουβάλιασμα στόν κατήφορο τῶν συνεχῶν ὑποχωρήσεων σέ θέματα ὁλοένα καί πιό οὐσιώδη, τίποτε ἀπό τή συνεχῆ ἀπώθηση τῶν δῆθεν κόκκινων γραμμῶν ὅλο καί πιό πέρα. Σέ βαθμό πού νά μήν ὑπάρχει κανένα ὅριο πιά. Σέ βαθμό πού καί τίς ὁποιεσδήποτε ἀπομείνασες διαβεβαιώσεις περί δῆθεν μή διαπραγματεύσιμων ζητημάτων (ὅπως π.χ. ἡ Θεία Κοινωνία), τά ὁποῖα βρίσκονται πέρα ἀπό τό «κατ’ οἰκονομίαν», ἐλάχιστοι ἀφελεῖς νά μποροῦν νά τίς παίρνουν πλέον ἀκόμη στά σοβαρά.

Ἐπειδή ὅμως δεν εἴμαστε ἅπαντες αἰθεροβάμονες, δέν ἐννοοῦμε προφανῶς ὅλη τήν Ἱεραρχία. Δεν ἐννοοῦμε κἄν τό μεγαλύτερο κομμάτι της. Δέν πάει λοιπόν σέ αὐτούς τό «ἄν ἤθελε». Εὐτυχῶς ἤ δυστυχῶς, εἶναι γνωστά τά τεράστια προβλήματα που ταλανίζουν τη διοικοῦσα Ἐκκλησία μετά ἀπό τόσες δεκαετίες ἐκκοσμίκευσης καί εὐρύτερης κατάπτωσης, γνωστές οἱ σχέσεις πολλῶν ἐπισκόπων (καί ἀνερχόμενων ἀρχιμανδριτῶν) μέ στοές, γνωστές οἱ εὐρύτερες παθογένειες τοῦ πάση θυσία καριερισμοῦ ἀπό ἀρκετούς ἀνθρώπους πού φοροῦν ράσο ἀλλά δέν πιστεύουν σέ τίποτε ἄλλο, γνωστό ὅτι κάποιοι «κρατοῦνται» μέ διάφορα ζητήματα καί ἐκβιάζονται, γνωστά καί πολλά ἀκόμη. Γνωστό συνεπῶς (ἀπέναντι σέ αὐτό τό «ἄν ἤθελε») καί τό ὅτι ὄντως μία μεγάλη μερίδα ἐξαρχῆς δέν ἤθελε.

Εἰδικά ὅμως τό παρόν κείμενο δέν ἀναφέρεται σέ αὐτούς. Αὐτοί δέν εἶναι ἐξάλλου «δυσί κυρίοις δουλεύοντες». Γιατί αὐτοί, παρά τά φαινόμενα καί πάρα τά ὅσα διακηρύττουν, εἶναι ὑπηρέτες σέ ἕνα ἀποκλειστικά καί πολύ συγκεκριμένο ἀφεντικό. Καί αὐτοί ἤδη «ἀπέχουσιν τόν μισθόν αὐτῶν». Ὑπάρχουν ὅμως καί οἱ ἄλλοι. Λιγότεροι μέν, ἀλλά γνωρίζουμε ὅτι ὑπάρχουν, σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα. Καί δέν εἶναι μόνο κάποιοι λίγοι ἐπίσκοποι, ἀλλά καί (πολύ περισσότεροι) ἱερεῖς καί λαϊκοί ἀκόμη. Αὐτοί πού δεν συμφωνοῦν μέ ὅλα αὐτά, αὐτοί πού θλίβονται καί ἴσως καί νά πονοῦν μέ ὅλη αὐτή τήν προδοσία, αὐτοί πού ἔχουν ἀκόμη κάτι μέσα τους. Ἀλλά πού φοβοῦνται ἀκόμη νά μιλήσουν, δεν ἀποφασίζουν νά «ἐκτεθοῦν», διστάζουν νά ἀκολουθήσουν τούς ἀπειροελάχιστους πού ἀπέμειναν πλέον μόνο νά ἀντιδροῦν ἀνοιχτά καί ὁμολογιακά, παραμένουν ἐγκλωβισμένοι σέ ψευτοδιλήμματα, βραχυκυκλωμένοι στήν ἀνακολουθία μεταξύ καλῶν προθέσεων καί κακῶν ἐπιλογῶν, ἐνίοτε ἴσως καί σχιζοφρενικά μπερδεμένοι ἀπό τίς δύο βάρκες πού ἐπέλεξαν ταυτόχρονα νά πατοῦν.

Ὅμως θα πρέπει νά τό ξεκαθαρίσουμε, ὅσο κι ἄν ἀκούγεται σκληρό. Οἱ καλές προθέσεις, ὅταν μένουν μόνο προθέσεις, στρώνουν ἀπλῶς τόν δρόμο πρός τήν Κόλαση. Δέν γίνεται νά τά ἔχεις καλά μέ ὅλους. Δέν γίνεται νά ἀναλίσκεσαι ἐς ἀεί σέ ἰσορροπισμούς. Ὄταν ἐπιμένεις νά πατᾶς σέ δύο βάρκες, εἶναι νομοτελειακά βέβαιο ὅτι κάποτε θά καταποντιστεῖς. Κάποια στιγμή θά πρέπει ἐπιτέλους νά ἐπιλέξεις μέ ποιούς θα πᾶς καί ποιούς θά ἀφήσεις. Καί εἰδικά σέ μία τέτοια κρίσιμη πλέον φάση, ὅπου ἡ ἀνάγκη γιά πραγματική ὁμολογία Χριστοῦ (ἔργοις ὅμως, ὄχι ἀπλῶς λόγοις) εἶναι πιά τόσο ἐπιτακτική καί ὅπου περισσότερο ἀπό κάθε ἄλλη φορά «ὁ σιωπῶν

δοκεῖ συναινεῖν». Δέν μίλησαν γιά τήν οἰκουμενιστική πληγή, πού εἶναι ἐπί τόσα χρόνια χαίνουσα καί βαριά κακοφορμισμένη. Δέν μίλησαν γιά τό Οὐκρανικό. Δεν μίλησαν γιά τό κλείδωμα τῶν ναῶν, χωρίς ἀπολύτως κανένα σοβαρό λόγο (αὐτό δέν συνέβη ἄλλωστε ποτέ ἀκόμη καί σέ πραγματικά φονικές πανδημίες, πού οὐδεμία σχέση ἔχουν μέ τή σημερινή διαστροφικά ὑπερδιογκωμένη πραγματικότητα). Δέν μίλησαν, ὅταν κάποιοι ἐπινόησαν μία ὁλόκληρη ψευτοθεολογία τῆς μάσκας καί τοῦ…dettol, γιά νά δικαιώσουν τήν πτώση τους. Δεν μίλησαν οὔτε και προχτές, μέ τή νέα ψευτοθεολογία τῆς…διημέρου ’Αναστάσεως. Ἐπιτέλους, πότε θα μιλήσουν;

Καί τό πιό τραγικά εἰρωνικό εἶναι βέβαια ὅτι γίνονται ἔνοχοι ὅλης αὐτῆς τῆς ἀφωνίας και ἀπραξίας, ἀκόμη καί «μηδενός διώκοντος». Ποιός θά τούς ἐξανάγκαζε ἄραγε σέ πλήρη συμμόρφωση πρός τήν κάθε ἀνεκδιήγητη ἐγκύκλιο σάν κι αὐτές πού βγάζει ἐδῶ καί μῆνες ἡ διαδικτυακή παρέα πού συνέρχεται μέσω…zoom (εἰς τύπον δῆθεν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου); Ποιός θά τούς τιμωροῦσε, ἄν ἔλεγαν ἐπιτέλους στή ζωή τους καί ἕνα ΟΧΙ (σάν κι αὐτά δηλαδή ἀπό τά ὁποῖα ἀποκλειστικά γράφεται ἡ Ἱστορία); Ποιός θά τούς δίωκε, ἄν ἐπέλεγαν ἔστω πρό ὁλίγων ἡμερῶν νά ἀρνηθοῦν τό νά τιναχτεῖ στόν ἀέρα ἡ Ἱερά Παράδοση 2.000 ἐτῶν ὡς πρός τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου; Ποιός τιμώρησε δηλαδή τόσες καί τόσες ἐνορίες σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα, πού ἀρνήθηκαν νά συμπράξουν στή νέα βεβήλωση καί ἑόρτασαν κανονικά τά μεσάνυχτα ἤ ἔστω νωρίς τό πρωί τῆς Κυριακῆς; Γιατί πρέπει κάποιοι νά εἶναι τόσο τρομακτικά ὑπάκουοι καί πειθήνιοι, γιατί πρέπει ἐνίοτε νά γίνονται ἀκόμη καί «βασιλικότεροι τοῦ βασιλέως» – καί δή (τό ἐπαναλαμβάνω) «μηδενός διώκοντος»; Καί σέ καιρούς μάλιστα πού τό καθῆκον τους ὡς πνευματικῶν ποιμένων δέν εἶναι ἡ προστασία τῶν πιστῶν ἀπό πρόστιμα ἤ ἀπό τή σωματική ἔκθεση σέ ἄκρως ἀμφισβητούμενες ἀσθένειες, ἀλλά ἡ προστασία τῶν ψυχῶν ἀπό τή βλασφημία, τήν πλάνη καί τήν αἵρεση. Καί ἕνα καθῆκον βέβαια πού θά ὄφειλαν νά τό πράξουν, ἀκόμη καί «πολλῶν διωκόντων». Γιατί οἱ καιροί αὐτό πλέον ξεκάθαρα ἀπαιτοῦν.

Και οἱ καιροί εἶναι καιροί ἀποκαλύψεων καί κοσκινίσματος. Θα τό ποῦμε καθαρά: ὅσοι λένε πώς εἶναι ζωντανοί (ἐπίσκοποι, ἱερεῖς καί λαϊκοί), δέν ἀρκεῖ πλέον νά τό λένε ἀπό μέσα τους. Ἀρκετά ἔπαιξαν ἔστω καί ἀπρόθυμα τό παιχνίδι τοῦ συστήματος (μέ τήν ἀδράνεια, τή φοβικότητα, τή ραθυμία τους). Ἀρκετά ἔμειναν στή σκιά, μήπως καί κάποιοι τούς ἀποκαλέσουν ψεκασμένους καί…ταλιμπάν ἤ μήπως δυσαρεστηθεῖ κάποιος πατριάρχης, ἀρχιεπίσκοπος ἤ ἄλλος ἀπό τό (πολιτικό καί ἐκκλησιαστικό) καθεστώς. Ἀρκετά κρύφτηκαν πίσω καί ἀπό προφάσεις, ὅπως ἡ ἐπίκληση τῆς δῆθεν ἀδυναμίας καί ὁλιγαριθμίας τους ἀπέναντι στήν ἰσχύ τῶν πολλῶν ἤ ὅπως ἡ παντελῶς ἐκείνη ἀθεολόγητη ἀνοησία τῆς ὑπακοῆς σέ ἐκκλησιαστικά ἀνωτέρους (κι ἄς εἶναι ἀπολύτως δεδομένο καί ξεκάθαρο ὅτι ἀπροϋπόθετος ὑπακοή οὔτε νοεῖται οὔτε ὑφίσταται βάσει καμίας πατερικῆς παρακαταθήκης, καμίας ἐκκλησιαστικῆς Παράδοσης, κανενός Ἱεροῦ Κανόνα).

Ὅσοι λένε λοιπόν πώς εἶναι ζωντανοί, ὅσοι λένε πώς νοιάζονται καί θλίβονται, δέν ἀρκεῖ πιά νά τό λένε ἀπό μέσα τους ἤ ἔστω διά ψιθυρισμῶν στόν στενό τους περίγυρο. Κάποια στιγμή θά πρέπει ἐπιτέλους καί νά τό φωνάξουν. Καί ἀμέσως μετά θά πρέπει καί νά τό ἀποδείξουν. Οἱ καιροί ἀπαιτοῦν πράξεις. Τίς ἀναμένουμε…

Read more articles

Σάββατο 1 Μαΐου 2021

Ο Λειτουργιολόγος Π. Σκαλτσής αντικρούει την ΔΙΣ περί της Αναστάσεως

 

Ο Λειτουργιολόγος Π. Σκαλτσής αντικρούει την ΔΙΣ περί της Αναστάσεως






Στο επίσημο συνέδριο της Εκκλησίας της Ελλάδος με θέμα «Το Χριστιανικόν Εορτολόγιον» το 2006, ο Καθηγητής της Λειτουργικής του ΑΠΘ  Π. Σκαλτσής είχε αναπτύξει το θέμα «Η εορτή του Πάσχα», στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Ένα Συριακό κείμενο των αρχών του 3ου αι. μ.Χ., η «Διδασκαλία των Αποστόλων», μας παραδίδει μια πληρέστερη εικόνα της εορτής του Πάσχα. Προσδιορίζει με σαφήνεια το περιεχόμενο της νηστείας, κατά την οποίαν οι πιστοί από τη Δευτέρα προ του Πάσχα μέχρι την Πέμπτη είχαν μονοφαγία και έτρωγαν την εννάτη μόνο ψωμί, αλάτι και νερό. Την Παρασκευή δε και το Σάββατο «nihil gustantes», δεν έτρωγαν τίποτε. Σύμφωνα με την εν λόγω πηγή, το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου γινόταν ολονυκτία και μέχρι την τρίτη ώρα της νυκτός την αλεκτοροφωνία, ανεπέμποντο ευχές και διαβάζονταν οι Προφήτες, το Ευαγγέλιο και οι Ψαλμοί με φόβο και τρόμο, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στο κείμενο. Ακολούθως ετελείτο η θεία Ευχαριστία…

Περισσότερα λειτουργικά στοιχεία για την εορτή του Πάσχα μας δίδουν δύο σπουδαία κείμενα του τέλους του 4ου αι. μ.Χ… Το πρώτο, οι «Διαταγές των Αγίων Αποστόλων», το οποίο διασώζει την μέχρι τότε Λειτουργική παράδοση της Αντιόχειας, επαναλαμβάνει και εμπλουτίζει τις μαρτυρίες που έχουμε από τη «Διδασκαλία των Αποστόλων»… η όλη τελετή ολοκληρούται με τη θ. Ευχαριστία τις πρωϊνές ώρες της Κυριακήςκατά τις οποίες έγινε και η Ανάσταση… 

Το 12ο αιώνα το Τυπικό της Παναγίας της Ευεργέτιδος, το οποίό επηρέασε κατά πολύ και τα άλλα μοναστηριακά Τυπικά της εποχής αυτής, δίδει τη δική του εικόνα όσον αφορά την εορτή του Πάσχα. Ενδεικτικά μόνο μνημονεύομε το χρόνο έναρξης της πασχαλινής παννυχίδας (την η΄ ώρα της νυκτός, δηλαδή 2 περίπου τα μεσάνυκτα)…» (Το Χριστιανικόν Εορτολόγιον, σ. 105-108 και115. Για την αντιγραφή: «Ορθόδοξος Τύπος»)

 

Είναι σαφές όχι μόνο στην «Διδασκαλία των Αποστόλων», που αποτελεί την αρχαιότερη περιγραφή της πασχάλιας νύκτας, αλλά και στις «Διαταγές των Αποστόλων» μέχρι και το «Τυπικό της Ευεργέτιδος», ότι η Ανάσταση συμβαίνει μετά το μεσονύκτιο!

Επομένως: Η αρχαία παράδοση, όπως την καταγράφει ο κ. Π. Σκαλτσής, αλλά και όλα τα «Τυπικά» μέχρι σήμερα, όπως αναφέρει ο κυρός Ι. Φουντούλης, και η εντολή της Εκκλησίας της Ελλάδος, μέχρι το 2020, ήταν να τελείται η Ανάσταση από το μεσονύκτιο και έπειτα!

Η Ιερά αυτή Παράδοση πηγάζει από τις περιγραφές των Ι. Ευαγγελίων και απέκτησε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ και ΑΠΑΡΑΒΑΤΟ χαρακτήρα με τον 89ο Κανόνα της Πενθέκτης Αγίας Οικουμενικής Συνόδου.

Έχει δικαίωμα η ΔΙΣ να καταλύει την Ι. Παράδοση 2.000 ετών; ΟΧΙ!

Έχει δικαίωμα η ΔΙΣ να παραβαίνει Κανόνα Οικουμενικής Συνόδου; ΟΧΙ!

Με την αιτιολογία μάλιστα ότι πρέπει να τηρηθεί το «ωράριο Χαρδαλιά»;

Γιατί δεν κάνουν έστω υπακοή στην ομόφωνη γνώμη των Λειτουργιολόγων;

Όσα «τεχνάσματα» και αν μετέρχονται Μητροπολίτες για να κατευνάσουν τους πιστούς, αυτά κονιορτοποιούνται ενώπιον της ΑΛΗΘΕΙΑΣ και το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να εκτίθενται οι ίδιοι ως άγευστοι θεολογίας.

Αντιγραφή από Τρελογιάννη