Ο Λειτουργιολόγος Π. Σκαλτσής αντικρούει την ΔΙΣ περί της Αναστάσεως
Στο επίσημο συνέδριο της Εκκλησίας της Ελλάδος με θέμα «Το Χριστιανικόν Εορτολόγιον» το 2006, ο Καθηγητής της Λειτουργικής του ΑΠΘ Π. Σκαλτσής είχε αναπτύξει το θέμα «Η εορτή του Πάσχα», στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Ένα Συριακό κείμενο των αρχών του 3ου αι. μ.Χ., η «Διδασκαλία των Αποστόλων», μας παραδίδει μια πληρέστερη εικόνα της εορτής του Πάσχα. Προσδιορίζει με σαφήνεια το περιεχόμενο της νηστείας, κατά την οποίαν οι πιστοί από τη Δευτέρα προ του Πάσχα μέχρι την Πέμπτη είχαν μονοφαγία και έτρωγαν την εννάτη μόνο ψωμί, αλάτι και νερό. Την Παρασκευή δε και το Σάββατο «nihil gustantes», δεν έτρωγαν τίποτε. Σύμφωνα με την εν λόγω πηγή, το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου γινόταν ολονυκτία και μέχρι την τρίτη ώρα της νυκτός την αλεκτοροφωνία, ανεπέμποντο ευχές και διαβάζονταν οι Προφήτες, το Ευαγγέλιο και οι Ψαλμοί με φόβο και τρόμο, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στο κείμενο. Ακολούθως ετελείτο η θεία Ευχαριστία…
Περισσότερα λειτουργικά στοιχεία για την εορτή του Πάσχα μας δίδουν δύο σπουδαία κείμενα του τέλους του 4ου αι. μ.Χ… Το πρώτο, οι «Διαταγές των Αγίων Αποστόλων», το οποίο διασώζει την μέχρι τότε Λειτουργική παράδοση της Αντιόχειας, επαναλαμβάνει και εμπλουτίζει τις μαρτυρίες που έχουμε από τη «Διδασκαλία των Αποστόλων»… η όλη τελετή ολοκληρούται με τη θ. Ευχαριστία τις πρωϊνές ώρες της Κυριακής, κατά τις οποίες έγινε και η Ανάσταση…
Το 12ο αιώνα το Τυπικό της Παναγίας της Ευεργέτιδος, το οποίό επηρέασε κατά πολύ και τα άλλα μοναστηριακά Τυπικά της εποχής αυτής, δίδει τη δική του εικόνα όσον αφορά την εορτή του Πάσχα. Ενδεικτικά μόνο μνημονεύομε το χρόνο έναρξης της πασχαλινής παννυχίδας (την η΄ ώρα της νυκτός, δηλαδή 2 περίπου τα μεσάνυκτα)…» (Το Χριστιανικόν Εορτολόγιον, σ. 105-108 και115. Για την αντιγραφή: «Ορθόδοξος Τύπος»)
Είναι σαφές όχι μόνο στην «Διδασκαλία των Αποστόλων», που αποτελεί την αρχαιότερη περιγραφή της πασχάλιας νύκτας, αλλά και στις «Διαταγές των Αποστόλων» μέχρι και το «Τυπικό της Ευεργέτιδος», ότι η Ανάσταση συμβαίνει μετά το μεσονύκτιο!
Επομένως: Η αρχαία παράδοση, όπως την καταγράφει ο κ. Π. Σκαλτσής, αλλά και όλα τα «Τυπικά» μέχρι σήμερα, όπως αναφέρει ο κυρός Ι. Φουντούλης, και η εντολή της Εκκλησίας της Ελλάδος, μέχρι το 2020, ήταν να τελείται η Ανάσταση από το μεσονύκτιο και έπειτα!
Η Ιερά αυτή Παράδοση πηγάζει από τις περιγραφές των Ι. Ευαγγελίων και απέκτησε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ και ΑΠΑΡΑΒΑΤΟ χαρακτήρα με τον 89ο Κανόνα της Πενθέκτης Αγίας Οικουμενικής Συνόδου.
Έχει δικαίωμα η ΔΙΣ να καταλύει την Ι. Παράδοση 2.000 ετών; ΟΧΙ!
Έχει δικαίωμα η ΔΙΣ να παραβαίνει Κανόνα Οικουμενικής Συνόδου; ΟΧΙ!
Με την αιτιολογία μάλιστα ότι πρέπει να τηρηθεί το «ωράριο Χαρδαλιά»;
Γιατί δεν κάνουν έστω υπακοή στην ομόφωνη γνώμη των Λειτουργιολόγων;
Όσα «τεχνάσματα» και αν μετέρχονται Μητροπολίτες για να κατευνάσουν τους πιστούς, αυτά κονιορτοποιούνται ενώπιον της ΑΛΗΘΕΙΑΣ και το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να εκτίθενται οι ίδιοι ως άγευστοι θεολογίας.
Αντιγραφή από Τρελογιάννη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλιά σας να μην είναι υβριστικά και προσβλητικά έναντι άλλων.
Το ''ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ'' επιτρέπει τον ελεύθερο σχολιασμό, διατηρεί όμως το δικαίωμα διαγραφής σε σχόλια που περιέχουν υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο.
Το ιστολόγιο δεν συντάσσεται απαραιτήτως με τα σχόλια των αναγνωστών