Παρασκευή 16 Απριλίου 2021

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΕ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ/ Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών

 


ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΕ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ SARS–CoV-2 ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Τίθεται στην δημοσιότητα η κατωτέρω αναφερόμενη δήλωση την οποία απευθύναμε από κοινού με την σύζυγό μου, με την ιδιότητά μας, ως ασκούντες την γονική μέριμνα, προς τον διευθυντή του λυκείου φοίτησης του ανηλίκου τέκνου μας, με ταυτόχρονη συγκοινοποίηση του περιεχομένου του εγγράφου προς την κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών.

Όσοι από τους γονείς έχουν ανήλικα τέκνα που φοιτούν στα λύκεια της πατρίδας μας και διακατέχονται από τον ίδιο προβληματισμό και αγωνία για το μέλλον των παιδιών τους και αρνούνται να συναινέσουν στην διενέργεια βιοϊατρικών πράξεων που διεξάγονται υπό όρους ψυχικού εξαναγκασμού και απροκάλυπτου κοινωνικού εκβιασμού, δύνανται κατά την κρίση τους να χρησιμοποιήσουν ακριβώς την ίδια εξώδικη δήλωση (γράφοντας ασφαλώς τα προσωπικά τους στοιχεία) ώστε να διατρανώσουν την εναντίωσή τους στο καθεστώς υγειονομικής τυραννίας που διαμορφώνεται και εγκαθιδρύεται στην χώρα μας.

Για να αποφευχθεί η δαπάνη των επιδόσεων με δικαστικό επιμελητή, μπορούν να αποστείλουν με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) την εξώδικη δήλωση στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθώς και στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του τόπου κατοικίας των γονέων.

Ακολουθεί η δήλωση:

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΕ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ SARS–CoV-2 ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

1) Δημητρίου Δασκαλάκη του Νικολάου, Δικηγόρου Αθηνών, (Α.Μ./Δ.Σ.Α. 19368) κατοίκου Αθηνών, οδός Αλεξάνδρου Ραγκαβή αριθμ. 2 Γκύζη, για τον εαυτό μου ατομικώς και με την ιδιότητα του νομίμου εκπροσώπου, ως ασκούντος την γονική μέριμνα του ανηλίκου τέκνου μου, ………………… Δασκαλάκη του Δημητρίου και της Στυλιανής, μαθήτριας της Α΄ Λυκείου.

2) Στυλιανής …………… του ……………, συζύγου Δημητρίου Δασκαλάκη, ιδιωτικής υπαλλήλου, κατοίκου …………………………………… για τον εαυτό μου ατομικώς και με την ιδιότητα του νομίμου εκπροσώπου, ως ασκούσης την γονική μέριμνα του ανηλίκου τέκνου μου, …………… Δασκαλάκη του Δημητρίου και της Στυλιανής, μαθήτριας της Α΄ Λυκείου.

ΠΡΟΣ

Το …….. Ημερήσιο Γενικό Λύκειο …………….. Αττικής που εδρεύει επί της οδού ……………. αριθμ. …….. και εκπροσωπείται νόμιμα από τον Διευθυντή του, ……………………………

Κοινοποιούμενη προς: 1) Την κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων που κατοικοεδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, επί της οδού Ανδρέα Παπανδρέου αριθμ. 37 και 2) Την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Διεύθυνση Δ.Ε. Β΄ Αθήνας που εδρεύει επί της Λεωφόρου Μεσογείων αρ. 324, στην Αγία Παρασκευή που εκπροσωπείται νόμιμα από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας, ………………

Κατ΄ αρχάς αισθανόμαστε την υποχρέωση να σας ευχαριστήσουμε για το ειλικρινές ενδιαφέρον και την άοκνη μέριμνα που επιδεικνύετε για την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών και εκπαιδευτικών.

Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρ. 1510 και 1518 ΑΚ συνάγεται, ότι η γονική μέριμνα του ανηλίκου τέκνου περιλαμβάνει την επιμέλεια του προσώπου του (η οποία εμπεριέχει την ανατροφή, την επίβλεψη, τη μόρφωση και την εκπαίδευση του τέκνου, καθώς και τον προσδιορισμό του τόπου της διαμονής του), επί πλέον δε και την διοίκηση της περιουσίας του και την εκπροσώπηση του τέκνου σε κάθε υπόθεση ή δικαιοπραξία ή δίκη που αφορά το πρόσωπο ή την περιουσία του.

Το δικαίωμα της γονικής μέριμνας αναγνωρίζεται από την έννομη τάξη, ως δικαίωμα απόλυτο, υποχρεωτικό και προσωποπαγές το οποίο αναδεικνύει τον καθοριστικό ρόλο των γονέων στην διαμόρφωση πολιτικής, κοινωνικής και ηθικής συνείδησης στα τέκνα τους με σκοπό την διάπλαση ελεύθερων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων που θα εμφορούνται από υγιείς αρχές και αξίες, ώστε ως αυριανοί πολίτες να αγωνίζονται για τα δημοκρατικά και κοινωνικά ιδεώδη.

Ακούγοντας τις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες που ήδη υλοποιήθηκαν με την έκδοση της αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 22437 ΚΥΑ (Φ.Ε.Κ. Αριθ. 1440/10-4-2021), οι πολίτες (γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί) αντιλαμβάνονται ότι η επανεκκίνηση της σχολικής ζωής (αλλά και της εν γένει οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας στην πατρίδα μας) συνδέεται αναγκαστικά με την μαζική χρήση rapid test που θα διανέμεται δωρεάν από τα φαρμακεία.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού τύπου αλλά και τις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων (Βλέπετε συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κου Κυριάκου Πιερρακάκη στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ https://www.pentapostagma.gr/politiki/kybernisi/6997874_pierrakakis-poy-tha-dilonontai-ta-thetika-kroysmata-apo-ta-self-test και συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού της Κυβέρνησης κου Αθανασίου Κοντογεώργη στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN εδώ: https://www.ethnos.gr/ellada/150417_self-testing-me-nea-tehnologia-test-covid-sto-spiti-dorean-4-ana-atomo-mina) η κυβέρνηση αποφάσισε να ξεκινήσει (και ήδη υλοποιείται) την δωρεάν χορήγηση στους πολίτες από τα φαρμακεία του self test (αυτοδιαγνωστικού τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του ιού SARS-CoV-2) το οποίο χαρακτηρίζεται από τους αρμόδιους φορείς ως το νέο «εργαλείο» για την αντιμετώπιση της πανδημίας του προαναφερομένου κορωνοϊού.

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην συνέντευξή του δήλωσε μεταξύ άλλων για τα self test χαρακτηριστικά και τα εξής: «Το σύστημα για να δηλώνονται τα κρούσματα από τους πολίτες που θα κάνουν self test θα αλληλεπιδρά με αυτό της άυλης συνταγογράφησης, στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι φαρμακοποιοί. Εκ των πραγμάτων θα πρέπει να υπάρξει μια πλατφόρμα κυρίως για στατιστικούς λόγους, να υπάρχει μια πρώτη καταγραφή και για να έχει μια εικόνα ο ΕΟΔΥ  για τους πολίτες που έκαναν το τεστ. Επιπλέον, θα υπάρξει μια πλατφόρμα για να δηλώνονται όσοι έχουν θετικό αποτέλεσμα, εφόσον το επιθυμούν. Δε θα είναι απολύτως ισοδύναμο με το να πάει ο πολίτης σε ένα διαγνωστικό κέντρο ή να καταγραφεί κεντρικά στο μητρώο Covid, αλλά θα είναι χρήσιμο». Ο δε κος Κοντογεώργης στην συνέντευξή του μεταξύ άλλων δήλωσε επίσης για τα self test ότι «δεν πρόκειται για τα κλασικά rapid test τα οποία γνωρίζουμε, αλλά είναι μια νέα τεχνολογία, είναι πολύ εύκολα στη χρήση τους, αφού προορίζονται για χρήση κατ’ οίκον».

Από τις δηλώσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων εγείρονται όμως τα εξής πολύ κρίσιμα ερωτήματα που άπτονται της προστασίας της δημόσιας υγείας και ως προς τα οποία επιβάλλεται να δοθούν από την επιστημονική κοινότητα έγκυρες και τεκμηριωμένες απαντήσεις.

1) Το self test είναι αξιόπιστο και ασφαλές; Και αν ναι, γιατί ο κ. Υπουργός δηλώνει ότι δεν είναι απολύτως ισοδύναμο με εκείνο που διενεργείται σε διαγνωστικό κέντρο ή σε άλλη υγειονομική δομή;

Ο δε Γενικός Γραμματέας Συντονισμού της Κυβέρνησης διευκρίνισε ότι η θετική διάγνωση του οικιακού τεστ δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βεβαίωση για την λήψη άδειας ή δικαιολόγησης των απουσιών από το σχολείο αλλά απαιτείται να διενεργείται επανέλεγχος με PCR test (μοριακό) στις δομές υγείας της χώρας, δηλαδή στα νοσοκομεία και στα Κέντρα Υγείας.

Από τις ανωτέρω δηλώσεις δεν καταλείπεται καμία αμφιβολία ότι τα self test είναι μειωμένης αξιοπιστίας εν σχέσει προς τα μοριακά τεστ που διενεργούνται στις δομές υγείας.

Επίσης σύμφωνα με τις οδηγίες του γερμανικού Ινστιτούτου Ρόμπερτ Κοχ, οι λωρίδες που υπάρχουν στο κουτί των self test περιλαμβάνουν αντισώματα αντιγόνου που ενεργοποιούν κάποιο συγκεκριμένο ένζυμο. Στην περίπτωση που το τεστ κορωνοϊού βγει θετικό, τότε θα παράξει μια εμφανή χρωστική. Η ακρίβεια διάγνωσης του τεστ άγγιξε το 71%. Τα τεστ έγιναν σε 60 πολίτες που διαγνώστηκαν θετικοί στον κορωνοϊό με την πραγματοποίηση PCR (μοριακού) τεστ. (Βλέπετε σχετικώς: https://www.ethnos.gr/ygeia/150298_self-testing-ti-einai-kai-pos-tha-kanoyme-sto-spiti-ta-yper-kai-ta-kata)

Η καθηγήτρια Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κα Αθηνά Λινού μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN και στην δημοσιογράφο Φαίη Μαυραγάνη σχολιάζοντας τα δωρεάν rapid tests κορωνοϊού που θα διατίθενται από τα φαρμακεία δήλωσε μεταξύ άλλων και τα εξής: «έχουν κριθεί πολλές φορές σαν μη αξιόπιστα. Δεν ξέρω ποια θα έχουμε. Οδηγούν σε εσφαλμένα αποτελέσματα στους μη συμπτωματικούς. Και το θέμα είναι ότι με αυτά δεν θα ξέρουμε την ιχνηλάτηση. Η ιχνηλάτηση στην Ελλάδα είναι οικτρή. Αφού σιγουρευτούμε ότι θα πιάνουν ασυμπτωματικούς, θα πρέπει να οργανωθεί η ιχνηλάτηση». (Βλέπετε σχετικώς: https://www.ethnos.gr/ellada/150291_koronoios-linoy-na-epitrapei-i-metakinisi-apo-dimo-se-dimo-mi-axiopista-ta-rapid-test)

Επομένως ερωτάται η κυβέρνηση: Γιατί καλεί τους πολίτες, μαθητές και εκπαιδευτικούς, να αυτοϋποβληθούν σε αμφιβόλου επιστημονικής εγκυρότητας και αξιοπιστίας αυτοδιαγνωστικά τεστ;

Οι δηλώσεις αυτές των κυβερνητικών αξιωματούχων και ειδικών, απομειώνουν την αξιοπιστία και  την εγκυρότητα του πολυδιαφημιζόμενου self test και προκαλούν δικαιολογημένη καχυποψία στους πολίτες για την πραγματική στόχευση και την σκοπιμότητα της μαζικής χρήσης των self tests.

2) Ο κ. Υπουργός στην πιο πάνω συνέντευξη δήλωσε: «Επιπλέον, θα υπάρξει μια πλατφόρμα για να δηλώνονται όσοι έχουν θετικό αποτέλεσμα, εφόσον το επιθυμούν». Ερωτάται:

Γιατί ο μαθητής ή εκπαιδευτικός που θα διαγνωσθεί θετικός, δεν υποχρεώνεται να δηλώσει την θετική αναφορά του τεστ στην σχετική πλατφόρμα, ώστε να ακολουθηθεί η σχετική διαδικασία απομόνωσης του κρούσματος;

Με την διαδικασία της αυτορρύθμισης που προτείνει ο κ. Υπουργός υφίσταται άμεσος και σοβαρός κίνδυνος να μετακυλιστεί η ευθύνη της καταγραφής και απομόνωσης του επιβεβαιωμένου θετικού κρούσματος από τους αρμόδιους υγειονομικούς φορείς στους ιδιώτες με προφανή κατάληξη την αδυναμία του έγκαιρου εντοπισμού των ύποπτων περιστατικών.

Στην περίπτωση αυτή, δηλ. της προαιρετικής δηλώσεως αναφοράς του θετικού κρούσματος, η κυβέρνηση εμφανίζεται να μην ενδιαφέρεται για την προστασία της δημόσιας υγείας, αφού κατά περίπτωση ο μαθητής ή ο εκπαιδευτικός προκειμένου να μην τεθεί σε περιορισμό, θα εξακολουθεί να κυκλοφορεί ελεύθερος και αντί το self test να αξιοποιηθεί ως χρήσιμο και πολύτιμο εργαλείο για την καταπολέμηση της διασποράς του ιού εξαιτίας της σκόπιμης (;) κυβερνητικής ανικανότητας, δυνητικά θα προκαλέσει την ανεξέλεγκτη μετάδοσή του.

3) Το περιβάλλον του σπιτιού παρέχει τις απαραίτητες και ασφαλείς εγγυήσεις βιοασφάλειας ή συντρέχει σοβαρός και άμεσος κίνδυνος μετάδοσης του ιού από την εσφαλμένη και ακατάλληλη  χρήση του self test;

Στην αγγλική έκδοση των οδηγιών χρήσης αναφέρονται επί λέξει τα εξής: «This product is intended for professional use in laboratory and Point of Care environments, or self-collection under the supervision of a healthcare worker».

Επίσης έχει ληφθεί μέριμνα για την ασφαλή συλλογή και αποκομιδή των υγειονομικών απορριμμάτων που έχουν χαρακτηρισθεί ως ειδικά ιατρικά απόβλητα που συλλέγονται από πιστοποιημένο φορέα και αποτεφρώνονται ή τα πάντα έχουν αφεθεί στην τύχη τους;

4) Έχουν δημοσιευτεί σε έγκυρα ιατρικά επιστημονικά περιοδικά κλινικές μελέτες και έρευνες από ανεξάρτητους επιστήμονες και εμπειρογνώμονες του κλάδου υγείας με τις οποίες να επιβεβαιώνεται και να επαληθεύεται ο υψηλός βαθμός ευαισθησίας και εγκυρότητος του self test;

Αρκεί μήπως μόνο το «μπαράζ» των δηλώσεων από τους διαχειριστές της υγειονομικής κρίσης «περί αξιοπιστίας του self test» χωρίς όμως να προσκομίζουν αδιάβλητες ιατρικές μελέτες εγνωσμένου επιστημονικού κύρους προς απόδειξη των ισχυρισμών τους;

5) Το τεστ αυτοεξέτασης που θα διενεργείται στο σπίτι έχει την δυνατότητα να εντοπίσει τις μεταλλάξεις του ιού;

Οι κατά τα άλλα λαλίστατοι λοιμωξιόλογοι μέχρι σήμερα δεν έχουν αποφανθεί. Ίσως είναι ζήτημα ήσσονος σημασίας εν σχέσει προς την κοπιώδη καθημερινή παρακολούθηση των κρουσμάτων. Πάντως το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των Η.Π.Α (CDC) προτείνει, τα συγκεκριμένα τεστ να χρησιμοποιούνται σε στοχευμένους πληθυσμούς που να ευνοούνται από τον συγκεκριμένο έλεγχο, με την προσεκτική παράλληλη εξέταση των επιδημιολογικών δεδομένων.

Μετά τις πιο πάνω διαπιστώσεις με τις οποίες κλονίζεται και αποδυναμώνεται η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα της αυτοδιαγνωστικής διαδικασίας ελέγχου του κορωνοϊού SARS–CoV-2, συνοψίζουμε τις δικαιολογημένες και εύλογες αντιρρήσεις και επιφυλάξεις μας στους ακόλουθους αναφερομένους λόγους και αιτίες.

Για λόγους κυρίως που άπτονται της προστασίας της ατομικής υγείας του ως άνω αναφερομένου ανηλίκου τέκνου μας καθώς επίσης και για λόγους προσωπικής και κοινωνικής συνειδήσεως σε συνδυασμό με όσα αναγνωρίζονται από την κείμενη νομοθεσία, δεν συναινούμε εμείς ατομικά αλλά και ως ασκούντες από κοινού την γονική μέριμνα του ανηλίκου τέκνου μας, ούτε τώρα στην παρούσα χρονική περίοδο, αλλά ούτε και στο μέλλον να υποβληθεί η ανήλικη θυγατέρα μας –η γνώμη της οποίας συνεκτιμήθηκε, ευρισκομένη σε κατάλληλη ηλικία με ανάλογη πνευματική ανάπτυξη, ώστε να είναι ικανή να αντιληφθεί το πραγματικό της συμφέρον σε οποιοδήποτε διαγνωστικό έλεγχο ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2 (είτε σε μοριακό τεστ PCR, είτε σε rapid τεστ -τεστ αντιγόνου- είτε σε self test (αυτοδιαγνωστικό τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του ιού) που χορηγείται από τα φαρμακεία ή σε τυχόν άλλο, ως προληπτικού μέσου αντιμετώπισης της ασθένειας COVID-19, για τους εξής αναφερόμενους ορθούς, νόμιμους και βάσιμους λόγους και αιτίες καθώς και για όσους άλλους επιφυλασσόμαστε να εκθέσουμε στο μέλλον.

1) Δεν διασφαλίζεται το απόρρητο των αποτελεσμάτων του διαγνωστικού ελέγχου, το οποίο ως ζήτημα που άπτεται της προσωπικής υγείας είναι ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο, που αναγνωρίζεται και προστατεύεται ρητώς από την κείμενη νομοθεσία.

Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 7 της αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 22437/10-4-2021 (Φ.Ε.Κ. 1440) Κοινής Υπουργικής Απόφασης στα δεδομένα  προσωπικού χαρακτήρα του ανηλίκου τέκνου μας (αλλά και των δικών μας προσωπικών δεδομένων, ως γονέων) που θα συλλέγονται και θα τυγχάνουν επεξεργασίας από την ανώνυμη εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΗΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» περιλαμβάνονται α) το ονοματεπώνυμο, β) όνομα πατρός, γ) όνομα μητρός, δ) ημερομηνία γέννησης, ε) ΑΜΚΑ, στ) ημερομηνία διεξαγωγής του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου, ζ) το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου, η) ημερομηνία δήλωσης και μάλιστα η επεξεργασία θα λαμβάνει χώρα για ανεπίτρεπτα μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι τουλάχιστον την λήξη του σχολικού έτους, (βλέπετε άρθρο 46 του Ν. 4790/31-3-2021) θα είναι συστηματική και γενικευμένη, αφού τα δεδομένα αυτά συνεχώς θα ανανεώνονται και θα υπόκεινται σε επεξεργασία και καταχώριση κατά την συνεχιζόμενη και διαρκώς επαναλαμβανόμενη αυτοδιαγνωστική εξέταση που έχει αποφασισθεί να διενεργείται δύο (2) φορές την εβδομάδα.

 2) Σύμφωνα με πληροφορίες και ειδήσεις που έχουν καταχωρηθεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, επικρατεί στους επιστημονικούς κύκλους έντονη αμφισβήτηση και διχογνωμία για την επιστημονική εγκυρότητα και τεχνική αρτιότητα των τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2 που κυκλοφορούν στο εμπόριο, δεδομένου ότι έχουν αναφερθεί περιπτώσεις που υγιείς άνθρωποι καταγράφονται ως ψευδώς θετικοί στα τεστ που διενεργούνται και αυτό συμβαίνει επειδή οι εμπορικοί κατασκευαστές και τα εργαστήρια θέτουν τα δικά τους όρια στον έλεγχο κατά την επεξεργασία των δειγμάτων.

Σύμφωνα με τις πρόσφατες οδηγίες που εξέδωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, στις 20 Ιανουαρίου 2021 τονίζει ότι είναι απαραίτητη η προσεκτική ερμηνεία των «αδύναμων» θετικών αποτελεσμάτων. Ο αριθμός των κύκλων μεγέθυνσης που απαιτείται για τον εντοπισμό του ιού είναι αντιστρόφως ανάλογος του ιικού φορτίου του ασθενούς.

Όταν τα αποτελέσματα του τεστ δεν αντιστοιχούν στην κλινική εικόναπρέπει να ληφθεί νέο δείγμα και να επανεξεταστεί με την χρησιμοποίηση ίδιας ή διαφορετικής μεθόδου εξέτασης. (Βλέπετε σχετικώς: https://www.who.int/news/item/20-01-2021-who-information-notice-for-ivd-users-2020-05?fbclid=IwAR3oTJjzLfwUru4v3WXSDo7yE3rDtSxb3hqO_hq6lwYkFkgxadJMPYmDzHU)

Ιδιαίτερα στο τεστ PCR, τα διαγράμματα αξιοπιστίας πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύονται από τον αριθμό των ενισχυτικών κύκλωνδιότι ως γνωστόν, όσο αυξάνονται οι ενισχυτικοί κύκλοι, αντιστοίχως αυξάνεται και το ποσοστό των ψευδώς θετικών τεστ.

Για παράδειγμα, στην Πολιτεία του Κάνσας των Η.Π.Α. στις αρχές Ιανουαρίου 2021, οι υγειονομικές αρχές της Πολιτείας αποφάσισαν την μείωση του αριθμού των κύκλων πολλαπλασιασμού των τεστ PCR, από 42 σε 35, διαπιστώνοντας αυτόματα μια αξιοσημείωτη μείωση στα καταγεγραμμένα κρούσματα. (Βλέπετε σχετικώς: https://sentinelksmo.org/kdhe-quietly-reduced-cycle-threshold-on-covid-tests/)

Δεν λαμβάνεται επομένως μέριμνα και δεν ορίζεται αφενός μεν η διαδικασία επαλήθευσης και επιβεβαίωσης των αποτελεσμάτων του πρώτου τεστ και αφετέρου δεν δηλώνεται το όριο των κύκλων που χρησιμοποιείται κατά τον έλεγχο και την επεξεργασία του δείγματός μου, δεδομένου ότι κάθε τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2 με όριο κύκλου πάνω από 30-33, έχει ως συνέπεια το αποτέλεσμά του να καθίσταται ψευδώς θετικό.

Επιπλέον, ο ΠΟΥ επισημαίνει ότι τα τεστ αντιγόνου δεν πρέπει να εφαρμόζονται σε άτομα χωρίς συμπτώματα, δηλ. στους ασυμπτωματικούς, εκτός αν υπάρχει ιστορικό επαφής, και σε χαμηλή επίπτωση της νόσου, διότι στην περίπτωση αυτή δεν είναι αξιόπιστα. (Βλέπετε σχετικώς: https://www.ethnos.gr/ellada/132437_koronoios-kathigitria-apth-pote-einai-anaxiopista-ta-rapid-test καθώς και εδώ:

https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj59pOe_8jvAhWHy4UKHal2CqgQFjAAegQIARAD&url=https%3A%2F%2Fenromiosini.gr%2Farthrografia%2F%25CF%2584%25CE%25BF-%25CF%2584%25CE%25B5%25CF%2583%25CF%2584-%25CF%2583%25CE%25B1%25CF%2582-%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25B1-%25CE%25BA%25CE%25BF%25CF%2581%25CE%25BF%25CE%25BD%25CF%2589%25CF%258A%25CF%258C-%25CE%25B5%25CE%25AF%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25B9-%25CE%25B8%25CE%25B5%25CF%2584%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C-%25CE%25AF%2F&usg=AOvVaw0YOhyrjgnu_l4yi8hHaAwt και εδώ:

https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjagfvy_8jvAhViyoUKHfBNDosQFjAAegQIAhAD&url=https%3A%2F%2Forthodoxostypos.gr%2F%25CF%2583%25CE%25BA%25CE%25AC%25CE%25BD%25CE%25B4%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25BF-%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B7-%25CE%25B3%25CE%25B5%25CF%2581%25CE%25BC%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AF%25CE%25B1-%25CF%2584%25CE%25B5%25CF%2583%25CF%2584-pcr-%25CE%25AD%25CE%25BD%25CE%25B1-%25CE%25B1%25CE%25BA%25CF%2581%25CE%25B9%25CE%25B2%2F&usg=AOvVaw2WgdpwAnxv_0foRQ3j6hH6)

3) Σήμερα, για να διενεργηθεί στην ιατρική πράξη οιουδήποτε είδους διαγνωστική, προληπτική ή θεραπευτική επέμβαση, το ενδιαφερόμενο πρόσωπο θα πρέπει να είναι ελεύθερο να συναινέσει στην επίμαχη ιατρική πράξη ή αντιθέτως να την αρνηθεί, εφόσον προηγηθεί η απαραίτητη ενημέρωσή του.

Συνακόλουθα η διενέργεια του τεστ για την ανίχνευση του κορωνοϊού SARS–CoV-2 δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την συναίνεση του προσώπου η οποία είναι αλληλένδετη με την ελεύθερη βούλησή του.

Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται λόγος για την «ενημερωμένη συναίνεση του ασθενούς» (informed consent) ως θεμελιώδη αρχή του Δικαίου και της Ιατρικής Δεοντολογίας.

Μέχρι σήμερα, η Σύμβαση του ΟΒΙΕΔΟ -Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και την Βιοϊατρική- αποτελεί το μοναδικό νομικώς δεσμευτικό κείμενο του διεθνούς δικαίου σε σχέση με τις εφαρμογές της Βιολογίας και της Ιατρικής.

Ειδικότερα, η Σύμβαση του ΟΒΙΕΔΟΥ κυρώθηκε από την Ελληνική Πολιτεία με τον Ν. 2619/1998 (ΦΕΚ Α’ 132) και έχει την ισχύ που ορίζει το άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος, δηλ. η Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας του ατόμου σε σχέση με τις εφαρμογές της βιολογίας και της ιατρικής: Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Βιοϊατρική .

Συγκεκριμένα στο άρθρο 5 αυτής προβλέπεται ότι:

«Επέμβαση σε θέματα υγείας μπορεί να υπάρξει μόνον αφού το ενδιαφερόμενο πρόσωπο δώσει την ελεύθερη συναίνεσή του, κατόπιν προηγούμενης σχετικής ενημέρωσής του».

Επιπροσθέτως, στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η διάταξη του άρθρου 12 § 1 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν. 3418/2005) όπου ορίζεται ότι:

«Ο ιατρός δεν επιτρέπεται να προβεί στην εκτέλεση οποιασδήποτε ιατρικής πράξης χωρίς την προηγούμενη συναίνεση του ασθενούς.

  1. 2. Προϋποθέσεις της έγκυρης συναίνεσης του ασθενούς είναι οι ακόλουθες:

α) Να παρέχεται μετά από πλήρη, σαφή και κατανοητή ενημέρωση, σύμφωνα με το προηγούμενο άρθρο.

β) Ο ασθενής να έχει ικανότητα για συναίνεση.

αα) Αν ο ασθενής είναι ανήλικος, η συναίνεση δίδεται από αυτούς που ασκούν τη γονική μέριμνα ή έχουν την επιμέλειά του. Λαμβάνεται όμως, υπόψη και η γνώμη του, εφόσον ο ανήλικος, κατά την κρίση του ιατρού, έχει την ηλικιακή, πνευματική και συναισθηματική ωριμότητα να κατανοήσει την κατάσταση της υγείας του, το περιεχόμενο της ιατρικής πράξης και τις συνέπειες ή τα αποτελέσματα ή τους κινδύνους της πράξης αυτής. Στην περίπτωση της παραγράφου 3 του άρθρου 11 απαιτείται πάντοτε η συναίνεση των προσώπων που ασκούν τη γονική μέριμνα του ανηλίκου.

ββ) Αν ο ασθενής δεν διαθέτει ικανότητα συναίνεσης, η συναίνεση για την εκτέλεση ιατρικής πράξης δίδεται από τον δικαστικό συμπαραστάτη, εφόσον αυτός έχει ορισθεί. Αν δεν υπάρχει δικαστικός συμπαραστάτης, η συναίνεση δίδεται από τους οικείους του ασθενή. Σε κάθε περίπτωση, ο ιατρός πρέπει να προσπαθήσει να εξασφαλίσει την εκούσια συμμετοχή, σύμπραξη και συνεργασία του ασθενή, και ιδίως εκείνου του ασθενή που κατανοεί την κατάσταση της υγείας του, το περιεχόμενο της ιατρικής πράξης, τους κινδύνους, τις συνέπειες και τα αποτελέσματα της πράξης αυτής.

γ) Η συναίνεση να μην είναι αποτέλεσμα πλάνης, απάτης ή απειλής και να μην έρχεται σε σύγκρουση με τα χρηστά ήθη.

δ) Η συναίνεση να καλύπτει πλήρως την ιατρική πράξη και κατά το συγκεκριμένο περιεχόμενό της και κατά το χρόνο της εκτέλεσής της».

Από την παράθεση των παραπάνω νομικών διατάξεων προκύπτει ότι η αρχή της ελεύθερης συναίνεσης του ασθενούς ανάγεται σε κομβικό και καθοριστικό σημείο για την διενέργεια κάθε ιατρικής πράξης, επομένως και του τεστ για την ανίχνευση του κορωνοϊού SARS–CoV-2.

Επίσης, εκ των ως άνω διατάξεων καθίσταται σαφές ότι η συναίνεση που χορηγείται για να είναι έγκυρη, πρέπει να είναι απαλλαγμένη από κάθε εξωτερική πίεση, απειλή ή ψυχικό εξαναγκασμό.

Υπό τις διαγραφόμενες όμως κοινωνικές συνθήκες της έντονης ψυχολογικής τρομοκρατίας, της διαρκούς τηλεοπτικής προπαγάνδας και της πλύσης εγκεφάλου, της παραπληροφόρησης καθώς και της έλλειψης αντικειμενικής και πολυφωνικής ενημέρωσης, εν σχέσει προς την αξιοπιστία ή μη των covid tests, του εκφοβισμού των μαθητών με τον κοινωνικό στιγματισμό και αποκλεισμό τους από την σχολική ζωή, στην περίπτωση που αρνηθούν να υποβληθούν σε τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού, υπονομεύεται η προσπάθεια για την πλήρη, σαφή, κατανοητή και αντικειμενική ενημέρωση των ανθρώπων αναφορικά με τα οφέλη των covid tests στην επιδημιολογική έρευνα, με συνέπεια η συναίνεση των πολιτών, ως γονέων των μαθητών, να πάσχει ακυρότητος, αφού δύναται να χαρακτηρισθεί ως προϊόν ψυχικού εξαναγκασμού, εσκεμμένης παραπλάνησης και απροκάλυπτου κοινωνικού εκβιασμού, δεδομένου ότι η μη επίδειξη της σχολικής κάρτας συνεπάγεται αυτοδικαίως την απομάκρυνση του μαθητή από το σχολείο και την διακοπή της συμμετοχής του στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Συνεπώς βάσιμα και δικαιολογημένα υποστηρίζουμε ότι η άσκηση συνεχούς ψυχολογικής πίεσης, η διαρκώς αφόρητη και απαράδεκτη διλημματική κατάσταση που συνοψίζεται στην φράση: ή υποβάλλεσαι σε self test ή αποβάλλεσαι από το σχολείο και η συστηματική καλλιέργεια κλίματος ανασφάλειας αποσκοπούν στην κάμψη και εν τέλει στην εξουδετέρωση της ελεύθερης βούλησης του ανθρώπου και στην ισοπέδωση των προσωπικών του αντιστάσεων, ώστε να υποβάλλεται σε μία σταθερά επαναλαμβανόμενη διαδικασία ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2, χωρίς την συναίνεσή του και ενάντια στην θέλησή του.

Ως εκ τούτου η συστηματική και μεθοδευμένη παραβίαση της νομοθετικώς κατοχυρωμένης και δεσπόζουσας στον χώρο της ιατρικής επιστήμης, καθώς και στον Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας, αρχής της ελεύθερης συναίνεσης του ασθενούς πριν από την διενέργεια οποιασδήποτε ιατρικής πράξηςμας βρίσκει απολύτως αντίθετους και διαχωρίζουμε την θέση μας, δηλώνοντας με παρρησία προς κάθε αρμόδια Αρχή ότι αρνούμαστε με την ιδιότητά μας, ως ασκούντων την γονική μέριμνα του ως άνω ανηλίκου τέκνου μας, να υποβληθεί σε διαγνωστική διαδικασία ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2, η οποία μαζικοποιεί και αποπροσωποποιεί τον άνθρωπο, προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και καταργεί την ελεύθερη βούλησή του.

Σύμφωνα με το άρθρο 1 παραγράφος1 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν. 3418/28-11-2005), ως ιατρική πράξη ορίζεται «εκείνη που έχει ως σκοπό τη με οποιαδήποτε επιστημονική μέθοδο πρόληψη, διάγνωση, θεραπεία και αποκατάσταση της υγείας του ανθρώπου».

Επομένως η υποχρεωτική υποβολή ενός προσώπου στην διαγνωστική διαδικασία ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2, ως προληπτική ιατρική πράξη, για την αντιμετώπιση της ασθένειας COVID-19, συνιστά σαφώς βιοϊατρική παρέμβαση για την οποία επιβάλλεται να ζητηθεί η ρητή και ανεπιφύλακτη συναίνεση του εξεταζομένου προσώπου, απαλλαγμένη από κάθε ψυχικό εξαναγκασμό και κοινωνικό εκβιασμό.

Τούτο εδράζεται σαφώς στην διάταξη του άρθρου 12 § 1 του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν. 3418/2005) όπου ορίζεται ότι: «Ο ιατρός δεν επιτρέπεται να προβεί στην εκτέλεση οποιασδήποτε ιατρικής πράξης χωρίς την προηγούμενη συναίνεση του ασθενούς».

Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 338 του Ν. 4512/2018, ορίζεται ότι «οποιαδήποτε απόφαση αντίθετη με τις διατάξεις του N. 3418/2005 είναι άκυρη. Αν στη λήψη των αποφάσεων αυτών έχουν συμμετάσχει ιατροί, υπέχουν πειθαρχικές ευθύνες».

4) Επίσης αξίζει να υπογραμμιστεί ότι τα αυτοδιαγνωστικά τεστ ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό SARS-COV-2 που χορηγούνται από τα φαρμακεία δεν έχουν λάβει πιστοποίηση ποιοτικής αξιοπιστίας και ασφάλειας από τα αρμόδια ευρωπαϊκά ή τα ημεδαπά ελεγκτικά όργανα και σύμφωνα με τις οδηγίες ατομικής χρήσης διατίθενται στους μαθητές και εκπαιδευτικούς δυνάμει ειδικής άδειας της αρμόδιας Αρχής, (χωρίς όμως να μνημονεύεται ο φορέας που εξέδωσε την ειδική άδεια ούτε και η απόφαση με την οποία επιτρέπεται η ειδική χρήση) και φέρουν την ειδική σήμανση για κατ΄ εξαίρεση αυτοδιαγνωστική χρήση.

Επομένως αδιαμφισβήτητα προκύπτει ότι τα εν λόγω φαρμακευτικά παρασκευάσματα δεν έχουν λάβει νόμιμη άδεια κυκλοφορίας από τους ελεγκτικούς οργανισμούς φαρμάκων, παρά μόνο άδεια κατ΄ εξαίρεση χρήσης, το οποίο σημαίνει ότι η ιατρική έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα τους δεν έχουν επαρκώς θεμελιωθεί.

Επίσης σύμφωνα με τις οδηγίες ατομικής χρήσης το αυτοδιαγνωστικό τεστ χρησιμεύει στην ανίχνευση αντιγόνων του ιού SARS-COV-2 σε άτομα για τα οποία υφίσταται υποψία covid-19δηλαδή ενδείκνυται για άτομα που έχουν έρθει σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα και ως εκ τούτου δεν μπορεί να εφαρμοστεί αδιακρίτως στον γενικό πληθυσμό.

5) Στον χώρο της ιατρικής επιστήμης κυριαρχεί ως υπέρτατη αρχή το αδιαπραγμάτευτο και πανανθρώπινο αξίωμα σύμφωνα με το οποίο «η βούληση του ασθενούς είναι ο υπέρτατος νόμος» («voluntas aegroti suprema lex») που ως ηθική επιταγή διαχρονικής αξίας και σπουδαιότητας χαρακτηρίζει το σύνολο των ιατρικών πράξεων και καθορίζει τα θεμιτά όρια της ιατρικής παρέμβασης στην ζωή και στην υγεία του ανθρώπου.

Επειδή η αρχή της ελεύθερης ενημερωμένης συναίνεσης (informed consent) του εξεταζομένου προσώπου, ως θεμελιώδη αρχή του Δικαίου και της Ιατρικής Δεοντολογίας, ανάγεται σε κομβικό και καθοριστικό σημείο για την διενέργεια κάθε ιατρικής και βιοϊατρικής πράξης ή παρέμβασης, επομένως και του διαγνωστικού ελέγχου για την ανίχνευση του κορωνοϊού SARS–CoV-2 και αποτελεί ένα διεθνώς κατοχυρωμένο και ρητώς αναγνωρισμένο πανανθρώπινο δικαίωμα, όπως τούτο αδιαμφισβήτητα προκύπτει μέσα από πληθώρα νομοθετικών κειμένων.

Η Οικουμενική Διακήρυξη Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στο άρθρο 2 ορίζει ότι «Κάθε άνθρωπος είναι υποκείμενο όλων των δικαιωμάτων και ελευθεριών που αναφέρονται στην παρούσα Διακήρυξη, χωρίς καμιά απολύτως διάκρισηόπως το φύλο, η γλώσσα, η θρησκεία, οι πολιτικές ή άλλες πεποιθήσεις, η εθνική ή κοινωνική καταγωγή, η περιουσία, η γέννηση ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση».

Με την προαναφερθείσα διάταξη καθορίζεται το οικουμενικό πλαίσιο που δεσμεύει τα κράτη-μέλη του Ο.Η.Ε. σύμφωνα με το οποίο απαγορεύεται η εισαγωγή για οποιονδήποτε λόγο και αιτία δυσμενών διακρίσεων που οδηγούν σε άνιση μεταχείριση και κοινωνικό αποκλεισμό και στιγματισμό των ανθρώπων σε μια ευνομούμενη δημοκρατική πολιτεία.

Μάλιστα στο προοίμιο της Οικουμενικής Διακήρυξης του Ανθρώπου αναγνωρίζεται ότι η αρχή του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας καθώς και των ίσων και αναπαλλοτρίωτων δικαιωμάτων όλων των μελών της ανθρώπινης οικογένειας αποτελεί το θεμέλιο της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της ειρήνης στον κόσμο.

Ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο άρθρο 3 παρ. 2 ορίζει τα εξής: «Στο πεδίο της ιατρικής και της βιολογίας, πρέπει να τηρούνται ιδίως τα εξής: η ελεύθερη και εν επιγνώσει συναίνεση του ενδιαφερομένου, σύμφωνα με τις λεπτομερέστερες διατάξεις που ορίζονται από το νόμο.

Στο άρθρο 7 του Διεθνούς Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα ορίζονται τα εξής: «Ειδικότερα απαγορεύεται η υποβολή προσώπου, χωρίς την ελεύθερη συγκατάθεσή του σε ιατρικό ή επιστημονικό πείραμα» που έχει κυρωθεί από την Ελληνική Πολιτεία με τον νόμο 2462/1997, σύμφωνα με την διαδικασία του άρθρου 28 παρ. 1 του Συντάγματος και έχει αποκτήσει υπερνομοθετική ισχύ.

Τα ανθρώπινα δικαιώματα του ασθενούς διαμορφώθηκαν σε αποδεκτούς κανόνες από τα σύγχρονα κράτη στην διακήρυξη της Λισσαβώνας που εκδόθηκε από την Παγκόσμια Ιατρική Ένωση.

Στην διακήρυξη ορίζεται ότι ο ασθενής, αφού ενημερωθεί για την κατάσταση της υγείας του, έχει το δικαίωμα να συμφωνήσει με την θεραπεία που του προτείνεται ή να διαφωνήσει με αυτήν και να μην την αποδεχθεί και ως εκ τούτου κατοχυρώνεται ρητώς το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του ασθενούς, ως απόρροια της ανθρώπινης υποστάσεώς του, σύμφωνα με το οποίο μπορεί να αποφασίζει ο ίδιος αποκλειστικά για την υγεία του.

Σύμφωνα με την Σύμβαση του ΟΒΙΕΔΟ που κυρώθηκε από την Ελληνική Πολιτεία με τον Ν. 2619/1998 (ΦΕΚ Α’ 132) και έχει την υπερνομοθετική ισχύ που ορίζει το άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος, δηλ. η Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας του ατόμου σε σχέση με τις εφαρμογές της βιολογίας και της ιατρικής: Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Βιοϊατρική,  στο άρθρο 5 αυτής προβλέπεται ότι«Επέμβαση σε θέματα υγείας μπορεί να υπάρξει μόνον αφού το ενδιαφερόμενο πρόσωπο δώσει την ελεύθερη συναίνεσή του, κατόπιν προηγούμενης σχετικής ενημέρωσής του».

Κατά την παρούσα χρονική συγκυρία της εξάπλωσης της ασθένειας του κορωνοϊού, η Επιτροπή Βιοηθικής του Συμβουλίου της Ευρώπης, με δήλωσή της που δημοσιεύθηκε στις 14 Απριλίου 2020, υπενθυμίζει τις θεμελιώδεις αρχές που βασίζονται στον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι οποίες πρέπει να διέπουν τη λήψη των ιατρικών αποφάσεων και πρακτικών για την αντιμετώπιση της τρέχουσας υγειονομικής κρίσης. Η εν λόγω επιτροπή σημειώνει με έμφαση ότι η Σύμβαση του Οβιέδο αποτελεί το μόνο νομικά δεσμευτικό εργαλείο σε διεθνές επίπεδο στο πεδίο της βιοϊατρικής και παρέχει ένα μοναδικό πλαίσιο για τα ανθρώπινα δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένου ενός πλαισίου διαχείρισης κρίσεων υγείας έκτακτης ανάγκης, για να καθοδηγήσει αποφάσεις και πρακτικές σε κλινικούς και ερευνητικούς τομείς. (Βλέπετε σχετικώς: https://www.coe.int/en/web/bioethics/-/covid-19-human-rights-principles-must-guide-health-decisio-10)

Σύμφωνα με τον Κώδικα της Νυρεμβέργης που περιλαμβάνει ένα σύνολο αρχών και κανόνων ηθικής ιατρικής δεοντολογίας (μεταξύ των οποίων την αρχή της ενημερωμένης συναίνεσης του ασθενούς, την απουσία εξαναγκασμού), αναγνωρίζεται ρητά ως πρώτος κανόνας, ότι «η εθελοντική ενημερωμένη συναίνεση του ανθρώπινου υποκειμένου είναι απολύτως ουσιώδης» («Τhe voluntary informed consent of the Human Subject is absolutely essential») που έχει γίνει σήμερα παγκοσμίως αποδεκτός και έχει ενσωματωθεί και στο άρθρο 7 του Διεθνούς Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα («Ειδικότερα, απαγορεύεται η υποβολή προσώπου, χωρίς την ελεύθερη συγκατάθεσή του σε ιατρικό ή επιστημονικό πείραμα»).

Συνεπώς η δημοσιευθείσα ΚΥΑ με την οποία ήδη ορίζεται ως προϋπόθεση για την προσέλευση στον χώρο του σχολείου, η προηγούμενη υποβολή σε αρνητικό διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό SARS-COV-2, στην οποία αποτυπώνεται η κρατική βούληση και επιδίωξη για την άμεση ή έμμεση επιβολή του υποχρεωτικού εξαναγκασμού των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε διαγνωστικά τεστ και αργότερα σε εμβολιασμό, κείται προδήλως εκτός του νομικού μας πολιτισμού, αφού παραβιάζει απροκάλυπτα τις αρχές και το πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Δικαίου, της Ιατρικής Δεοντολογίας, των Διεθνών Συμβάσεων και Συμφώνων που έχουν κυρωθεί με νόμους από την Ελληνική Πολιτεία με την διαδικασία του άρθρου 28 παρ.1 του Συντάγματος και ως εκ τούτου αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εσωτερικής έννομης τάξης και επομένως κατισχύουν πάσης άλλης αντίθετης διατάξεως νόμου με συνέπεια η ως άνω κοινή υπουργική απόφαση δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής ως αντιβαίνουσα σε διατάξεις υπερνομοθετικής ισχύος.

Συνεπώς για τους ως άνω λόγους και αιτίες και για όσους άλλους επιφυλασσόμαστε να εκθέσουμε στο μέλλον, Σας ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ρητώς, ότι ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΟΥΜΕ και αρνούμαστε να υποβληθεί η ως άνω ανήλικη θυγατέρα μας σε διαγνωστική εξέταση ανίχνευσης κορωνοϊού SARS–CoV-2 για την αντιμετώπιση της ασθένειας COVID-19.

Σύμφωνα με το άρθρο 16&2 του Συντάγματος ορίζεται ρητά ότι «H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Εκ της συνταγματικής αυτής διατάξεως προκύπτει αδιαμφισβήτητα ότι η απαγόρευση φοίτησης σε μαθητή που θα αρνηθεί να υποβληθεί σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο ανίχνευσης του κορωνοϊού SARS–CoV-2, προσκρούει στο θεμελιώδες συνταγματικό δικαίωμα της παιδείας, η άσκηση του οποίου δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε νομοθετική επιφύλαξη.

Σύμφωνα με την Αριθ.Φ.353.1/324/105657/Δ1 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1340/16-10-2002 καθορίζονται τα ειδικότερα καθήκοντα και οι  αρμοδιότητες των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων.

Στο άρθρο 36 αυτής ορίζονται επί λέξει τα εξής: «Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η διδασκαλία, η εκπαίδευση και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ΄ επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς».

Συνεπώς υπογραμμίζουμε με κάθε δυνατή σαφήνεια ότι στα καθήκοντά σας δεν συμπεριλαμβάνεται η άσκηση ελέγχου επί των μαθητών, αν αυτοί φέρουν την σχολική κάρτα, ούτε πολύ περισσότερο βέβαια η απομάκρυνσή τους από τον χώρο του σχολείου για λόγους που απάδουν προς το εκπαιδευτικό σας ρόλο και είναι ξένοι προς την συνταγματική σας αποστολή, ως δασκάλων που επιτελούν ύψιστο κοινωνικό λειτούργημα.

Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 25 παρ. 3 του Ν.
3528/2007
 (Φ.ΕΚ. 26/Α/9-2-2007) με το οποίο επήλθε η Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. ορίζονται επί λέξει τα εξής: «Αν η διαταγή είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη, ο υπάλληλος οφείλει να μην την εκτελέσει και να το αναφέρει χωρίς αναβολή. Όταν σε διαταγή, η οποία προδήλως αντίκειται σε διατάξεις νόμων ή κανονιστικών πράξεων, διατυπώνονται επείγοντες και εξαιρετικοί λόγοι γενικότερου συμφέροντος ή όταν, ύστερα από άρνηση υπακοής σε πρώτη διαταγή που προδήλως αντίκειται σε τέτοιες διατάξεις, ακολουθήσει δεύτερη διαταγή που εκθέτει επείγοντες και εξαιρετικούς λόγους γενικότερου συμφέροντος, ο υπάλληλος οφείλει να εκτελέσει τη διαταγή και να αναφέρει συγχρόνως στην προϊσταμένη αρχή εκείνου που τον διέταξε.

Επειδή, για όλους τους παραπάνω λόγους, με την παρούσα δήλωσή μας, ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να μην εμποδίσετε την προσέλευση της μαθήτριας ……………… Δασκαλάκη του Δημητρίου, μαθήτριας της Α΄λυκείου, στο χώρο του σχολείου και συγχρόνως να συμβάλλετε στο πλαίσιο των καθηκόντων σας για την απρόσκοπτη και ομαλή συμμετοχή της στην εκπαιδευτική διαδικασία, διαφορετικά στην αντίθετη περίπτωση, ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ότι η τυχόν απαγόρευση εισόδου της ως άνω μαθήτριας στο σχολείο θα επισύρει τον αστικό, ποινικό και πειθαρχικό έλεγχό σας και παντός άλλου τρίτου προσώπου και επιφυλασσόμαστε ρητώς καθ΄υμών και καθ΄οιουδήποτε τρίτου εμπλεκομένου προσώπου, για την άσκηση όλων των νομίμων δικαιωμάτων μας προκειμένου να υπερασπιστούμε ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων τα ατομικά δικαιώματα του ανηλίκου τέκνου μας, ως μέλους του κοινωνικού συνόλου, για την συμμετοχή της στην εκπαιδευτική διαδικασία από κάθε άδικη, παράνομη και αντισυνταγματική απόφαση.

Με την ρητή επιφύλαξη παντός ετέρου νομίμου δικαιώματος μας, Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα, προς εκείνον προς τον οποίον απευθύνεται προς γνώσιν του και για να επέλθουν οι έννομες συνέπειες, αντιγράφοντας την ολόκληρη στην έκθεση επιδόσεώς του, συγχρόνως δε, παραγγέλλεται ο ίδιος ως άνω Δικαστικός Επιμελητής, να προβεί νομίμως στην κοινοποίηση του περιεχόμενου της παρούσας εξωδίκου δηλώσεως και προς 1) Την κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων που κατοικοεδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, επί της οδού Ανδρέα Παπανδρέου αριθμ. 37 και 2) Την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Διεύθυνση Δ.Ε. Β΄ Αθήνας που εδρεύει επί της Λεωφόρου Μεσογείων αρ. 324, στην Αγία Παρασκευή που εκπροσωπείται νόμιμα από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας, …………….. προς γνώσιν εκάστης προς τις οποίες γίνονται οι κοινοποιήσεις και για να επέλθουν οι έννομες συνέπειες, αντιγράφοντας την ολόκληρη στην έκθεση επιδόσεως του.

……………….. Αττικής 12-4-2021

Οι Εξωδίκως Δηλούντες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλιά σας να μην είναι υβριστικά και προσβλητικά έναντι άλλων.

Το ''ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ'' επιτρέπει τον ελεύθερο σχολιασμό, διατηρεί όμως το δικαίωμα διαγραφής σε σχόλια που περιέχουν υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο.

Το ιστολόγιο δεν συντάσσεται απαραιτήτως με τα σχόλια των αναγνωστών