Κυριακή 4 Απριλίου 2021

Διδάσκει το παράδειγμα και όχι τα παχιά λόγια

 Διδάσκει το παράδειγμα και όχι τα παχιά λόγια


"Ο λαός διδάσκεται με το παράδειγμα και όχι με παχιά λόγια, έτσι φιλοτιμείται και είναι έτοιμος για θυσίες"

 

 




«Να πάρουμε πίσω τις ζωές μας». Μάλιστα. Είναι η μόνιμη επωδός των ανυστάκτων φρουρών της υγείας μας. Το ποικιλώνυμο πολιτικό κυβερνολόι, τι έχασε, εν μέσω πανδημίας και χρησιμοποιεί πρώτο πληθυντικό πρόσωπο στην κοινότοπη φράση; Μειώθηκε ο μισθός τους ή απαγορεύονται οι μετακινήσεις τους; Τι έχασαν, ξαναρωτώ, που θα το πάρουν πίσω;

Έχασαν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι απλοί ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ζουν με τις ελεημοσύνες του κράτους, μη επιστρεπτέες… κακομοιριές, μοιρασμένες και αυτές με άδικα εν πολλοίς κριτήρια. Κόποι χρόνων κατεδαφίστηκαν. Αξιοπρέπειες τσαλακώθηκαν. Όνειρα ματαιώθηκαν. Γενοτόπια ερημώθηκαν. Γονείς γέροντες αφέθηκαν σε παγερή μοναξιά και φόβο για τα μελλούμενα, χωρίς την παρουσία των παιδιών τους, που είναι παρηγοριά τους και ελπίδα. Η κ. Μπακογιάννη μας βεβαιώνει ότι θα πάει στην Κρήτη το Πάσχα, «βρέξει-χιονίσει». Δεν είχαμε καμμία αμφιβολία περί τούτου. Νυχθημερόν παρελαύνουν από τις τηλεοπτικές οθόνες οι κολοκυθολογούντες εν πολλοίς ειδικοί και παραπολιτικοί, με εξασφαλισμένη την άνεση μετακινήσεων, και μας απειλούν για το Πάσχα, αν δεν υπακούσουμε στις οδηγίες τους. Καλά λέει η παροιμία «να φοβάσαι από καινούργιο άρχοντα και παλιό διακονιάρη». Διάφοροι που το επάγγελμά τους λήγει σε «λόγος», εν μέσω αυτών και αρκετοί μπουρδολόγοι, τιποτολόγοι, αερολόγοι, «πάσχοντες εξ ελαφρότητος και ρεκλαμομανίας», που θα έλεγε και ο Παπαδιαμάντης, «οι καινούργιοι άρχοντες», στήνονται στα κεντρικά δελτία και με ύφος χιλίων πιθήκων, ηδονιζόμενοι μικροχαιρέκακα για την πρόσκαιρη εξουσία του λόγου τους, εξαπολύουν τις ερεβώδεις, ζοφερές προβλέψεις και φοβέρες τους: φρόνιμα, γιατί το Πάσχα θα σας κλειδώσουμε.

Να επανέλθω στην προλογική σκέψη. Ο Πλάτων στον Μενέξενο γράφει: «Πολιτεία γαρ τροφή των ανθρώπων εστίν, η μεν αγαθών, η δ’ εναντία κακών», (238d) δηλαδή, η πολιτεία είναι τροφός και παιδαγωγός των ανθρώπων. Η καλή πολιτεία πλάθει ωραίους, αγαθούς πολίτες, η κακή πολιτεία εκφαυλίζει και τους πολίτες. Ο λαός διδάσκεται με το παράδειγμα και όχι με παχιά λόγια, έτσι φιλοτιμείται και είναι έτοιμος για θυσίες. Αν, αντί για τα 5 ή 6 χιλιάρικά μηνιαίως που λαμβάνουν φανερά οι βουλευτές και λοιποί υψηλόβαθμοι, μειωνόταν στο ένα τρίτο οι αποδοχές τους, στα 2 χιλιάρικα, αυτό δεν θα ήταν ένα υγιές μήνυμα; Τι απώλειες είχαν εν μέσω καραντίνας; Καμμία. Ίσα ίσα γλίτωσαν τα τραπεζώματα, τις κοπές βασιλόπιτας, τα εορταστικά κεράσματα, τις μετακινήσεις στα εκλογικά τους ποιμνιοστάσια. Αλλά, κυρίως, θα έδιναν το παράδειγμα: Συμπάσχουμε. Τι έπραττε ο Καποδίστριας;

Ο γιατρός του, βλέποντάς τον τόσον καταβεβλημένο από τους αδιάκοπους μόχθους και αγώνες, του συνέστησε αυστηρά ότι έπρεπε να βελτιώσει την τροφή του. Και ο Καποδίστριας απάντησε: “Ουδέποτε θα επιτρέψω στον εαυτό μου βελτίωση της τροφής, παρά μόνον τότε όταν θα είμαι βέβαιος ότι δεν υπάρχει ούτε ένα Ελληνόπουλο που να πεινά”.
Το Πανελλήνιο και η Γερουσία δύο φορές ψήφισαν τον μισθό που έπρεπε να δίνεται στον Κυβερνήτη. Και τις δύο φορές ο Καποδίστριας αρνήθηκε να δεχθεί μισθό. Να θυμίσω και το βίο και την πολιτεία του Πλαστήρα;

 Ο αείμνηστος Ανδρέας Ιωσήφ – πιστός φίλος του – αναφέρει: «Ο στρατηγός είχε απαγορεύσει στους δικούς του να χρησιμοποιούν το όνομα “Πλαστήρας” όπου κι αν πήγαιναν. Ο αδελφός του ήταν άνεργος. Το εργοστάσιο ζυθοποιίας “ΦΙΞ” ζητούσε οδηγό κι εκείνος έκανε αίτηση. Ο αρμόδιος υπάλληλος τον ρώτησε πώς λέγεται: Κι επειδή αυτός δίσταζε να πει το όνομά του, ενθυμούμενος την εντολή του στρατηγού, τον ξαναρώτησε και δυο και τρεις φορές, ώσπου αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι τον λένε Πλαστήρα. Παραξενεμένος ο υπεύθυνος ζητάει να μάθει αν συγγενεύει με το στρατηγό και πρωθυπουργό. Μετά από πολύ δισταγμό του αποκαλύπτει ότι είναι αδελφός του. Αφού η αίτηση, ικανοποιήθηκε, παρακάλεσε να μη το μάθει ο αδελφός του. Ο στρατηγός το έμαθε κι αφού τον κάλεσε αμέσως στο σπίτι του τον επέπληξε και του απαγόρευσε να αναλάβει αυτή την εργασία λέγοντάς του: «Αν έχεις ανάγκη, κάτσε εδώ να μοιραζόμαστε το φαγητό μου». Και δεν πήγε.

Ο Πλαστήρας ήταν άρρωστος -έπασχε από φυματίωση – κι έμενε σ’ ένα μικρό σπιτάκι στο Μετς, κοντά στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Του πρότειναν να του βάλουν ένα τηλέφωνο δίπλα στο κρεβάτι αλλά αυτός αρνήθηκε λέγοντας: «Μα τι λέτε; Η Ελλάδα πεινάει κι εμένα θα μου βάλετε τηλέφωνο;».

Πολλές φορές με τρόπο έστελνε και αγόραζαν ψωμί, ελιές και λίγη φέτα. Τότε οι γύρω του, του υπενθύμιζαν ότι είχε ανάγκη καλύτερου φαγητού λόγω της αρρώστιας κι εκείνος με απλότητα τους απαντούσε: «Τι κάνω; σκάβω για να καλοτρώγω;…».

Ο Βάσος Τσιμπιδάρος, δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Ακρόπολη», περιγράφει το εξής περιστατικό:

Κάποτε, ο στενός του φίλος Γιάννης Μοάτσος, είχε πάρει την πρωτοβουλία να του εξασφαλίσει μόνιμη στέγη, για να μην περιφέρεται εδώ και εκεί σε ενοικιαζόμενα δωμάτια. Πήγε λοιπόν σε μια Τράπεζα και μίλησε με τον διοικητή. «Τι;», απόρησε εκείνος. «Δεν έχει σπίτι ο κύριος πρωθυπουργός Πλαστήρας; Βεβαίως και θα του δώσουμε ό,τι δάνειο θέλει και μάλιστα με τους καλύτερους όρους!».

Ο Μοάτσος έτρεξε περιχαρής στον Πλαστήρα, του το ανήγγειλε και εισέπραξε την αντίδραση: «Άντε ρε Γιάννη, με τι μούτρα ρε θα βγω στο δρόμο, αν μαθευτεί πως εγώ πήρα δάνειο για σπίτι;». Έσκισε το έντυπο στα τέσσερα και το πέταξε.

Ο Δημήτρης Λαμπράκης «δώρισε» κάποια στιγμή στον Πλαστήρα ένα ωραίο χρυσό στυλό κι αφού ο στρατηγός κάλεσε τον φίλο του Ανδρέα του λέει:

– Εγώ δεν βάζω χρυσές υπογραφές. Μου φτάνει το στυλουδάκι μου. Να το στείλεις πίσω.

– Μα θα προσβληθεί.

– Δεν πειράζει. Ας μου κόψει το νερό από το κτήμα. Δεν θέλω δώρα Ανδρέα. Γιατί τα δώρα φέρνουν και αντίδωρα!

 Ο στρατηγός Νικόλαος Σαμψών, φίλος του Πλαστήρα, σε επιστολή του περιγράφει, το παρακάτω: Όταν πέθανε ο Πλαστήρας, δεν άφησε πίσω του σπίτι, ακίνητα ή καταθέσεις σε τράπεζες. Η κληρονομιά που άφησε στην ορφανή προσφυγοπούλα ψυχοκόρη του, ήταν 216 δρχ., ένα δεκαδόλαρο και μια λακωνική προφορική διαθήκη: «Όλα για την Ελλάδα!». (Καμμιά 20ριά ορφανά της Μικρασίας τα βοήθησε να ορθοποδήσουν, τα μεγάλωσε και τα προίκισε). Όταν πέθανε ο Πλαστήρας στις 26/7/1953 τον έντυσαν το νεκρικό κοστούμι, που το αγόρασε ο φίλος του Διονύσιος Καρρέρ – γιατί ο ίδιος τον μισθό του τον πρόσφερε διακριτικά σε άπορους και ορφανά παιδιά – ο δε γιατρός, που ήταν παρών και υπέγραψε το σχετικό πιστοποιητικό θανάτου, μέτρησε στο ταλαιπωρημένο κορμί του: 27 σπαθιές και 9 σημάδια από βλήματα.

 

Δημήτρης Νατσιός

δάσκαλος-Κιλκίς

Σάββατο 3 Απριλίου 2021

Προς την Ιεράν Κοινότητα, τους Άγιους Καθηγούμενους & αντιπροσώπους των 20 Ιερών Μονών του Αγίου Όρους, Άθω - Την επιστολή υπέγραψαν 2370 άτομα



26/2/2021

Προς την Ιεράν Κοινότητα,

τους Άγιους Καθηγούμενους & αντιπροσώπους
των 20 Ιερών Μονών του Αγίου Όρους, Άθω

 


Άγιοι Καθηγούμενοι και Άγιοι Πατέρες, ευλογείτε!

 

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι έχουμε αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας προς τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, η οποία κοινοποιήθηκε σε όλες τις Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, την Αρχιεπισκοπή Κρήτης και Κύπρου, σχετικά α) με τις πρόσφατες αποφάσεις της Δ.Ι.Σ. κατά τις ημερομηνίες 4/1/2021, 13/1/2021 και 16/1/2021 ως προς τους όρους λειτουργίας των Ιερών Ναών και τη συμμετοχή των πιστών στα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας στο πλαίσιο των κυβερνητικών μέτρων για την πανδημία και β) την απόφαση της Δ.Ι.Σ., μέσω της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής, υπέρ του εμβολιασμού ως να μη υφίσταται ηθικό ζήτημα, δεδομένου του γεγονότος ότι, σύμφωνα με επίσημες επιστημονικές πηγές, για τα εμβόλια Covid–19 ισχύει η χρήση κυτταρικών σειρών από εκτρωθέντα έμβρυα. 

Η επιστολή μας, έχει εις βάθος διαχειριστεί τα ανωτέρω θέματα εξ επόψεως ιατρικής, νομικής και θεολογικής και σας την κοινοποιούμε, προκειμένου να μπορέσετε να προβείτε στις απαραίτητες παρεμβάσεις εκ της θέσεώς σας. 

Επιθυμούμε με το παρόν να εκφράσουμε τη βαθύτατη ανησυχία και λύπη μας για όσα συμβαίνουν στην Αγία Ορθοδοξία μας, αναιρετικά της διδασκαλίας των Αγίων Αποστόλων και Αγίων Πατέρων σχετικά με τη λειτουργία των ιερών ναών εν καιρώ πανδημίας. Επιτρέψαμε να διαιρεθεί η επί γης στρατευομένη Εκκλησία από την εν ουρανοίς θριαμβεύουσα Εκκλησία των Αγίων. 

Παρακαλούμε η πνευματική ηγεσία του Αγίου Όρους να αντιμετωπίσει με σθένος και γενναιότητα ομολογιακή τα πρωτοφανή φαινόμενα της ολιγοπιστίας εντός του ναού. Εμείς, οι ταπεινοί ιερείς, μοναχοί και λαϊκοί, που υπογράφουμε αυτή την επιστολή, εξομολογητικά σας αποκαλύπτουμε ότι έχουμε σκανδαλισθεί  με τη σιωπή και απραξία των Εκκλησιαστικών Ποιμένων της εν Ελλάδι Ορθοδόξου Εκκλησίας και περιμένουμε όλοι να ακούσουμε τη φωνή του Αγίου Όρους. Από εσάς τους Αγιορείτες πατέρες μάθαμε ότι, όταν η πίστις κινδυνεύει, είμαστε όλοι υπεύθυνοι και έχουμε χρέος να ομολογήσουμε την καλή μαρτυρία υπέρ του Χριστού. Όπως λοιπόν πράξατε και στο παρελθόν, με παρέμβασή σας το 2015 κατά της ηλεκτρονικής κάρτας του πολίτη και το 2016 κατά της μετατροπής του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό, έτσι και τώρα, σας παρακαλούμε να κάνετε την ομολογιακή σας παρέμβαση. 

Φρονούμε ότι προσβάλλουν πρωτίστως την ίδια την Παναγία μας και τους Αγίους, που ανέδειξε ο τόπος αυτός, τα μέτρα που ελήφθησαν για το Περιβόλι της Παναγίας μας από την αρχή της πανδημίας και κυρίως από τον Σεπτέμβριο του 2020, που περιορίστηκε σημαντικά ο αριθμός των προσκυνητών με κορύφωση την πρόσφατη αναστολή  όλων των προσκυνηματικών επισκέψεων έως τις 28 Φεβρουαρίου 2021 και επιπλέον με την επιβολή της διενέργειας προληπτικών ελέγχων (τεστ για τον κορονοϊό) στα λιμάνια εισόδου του Αγίου Όρους σε οποιονδήποτε επιθυμεί να εισέλθει στον Ιερό Τόπο, σύμφωνα με απόφαση του Αναπληρωτή Διοικητή του Αγίου Όρους κ. Αρίστου Κασμίρογλου, και επιπροσθέτως με την υποχρεωτική χρήση της μάσκας. 

Αναρωτιόμαστε αν καταργήθηκε ή αναθεωρήθηκε το αυτοδιοίκητο και ο καταστατικός χάρτης του Αγίου όρους και επιπλέον αν καταλύθηκε η πίστις και η αγία εκκλησιαστική ημών παράδοση λιτανειών εν καιρώ πανδημίας, που είναι το μοναδικό σωτήριο φάρμακο κατά οποιασδήποτε λοιμού! Αν όχι, σας παρακαλούμε Άγιοι πατέρες, μην επιτρέψετε στο κράτος δια του πολιτικού ‘’Διοικητή’’ του Αγίου Όρους να επιβάλει τα αντίχριστα και εξευτελιστικά μέτρα εντός του Αγίου Όρους, απαξιώνοντας τον ιερό τούτο χώρο και τον καταστατικό του χάρτη. Να μην μετατραπεί αυτός σε χώρο εμβολιασμών της Νέας Τάξης Πραγμάτων και να μην υποχρεώνονται οι πιστοί στη χρήση μάσκας στους αγιασμένους χώρους της Αθωνικής Πολιτείας, ως να είναι αυτή  μια οποιαδήποτε επαρχία κάτω από κρατικές εντολές. 

Παρακαλούμε θερμώς, εμείς οι ελάχιστοι εν Χριστώ αδελφοί και τέκνα σας, να προστατέψετε και διαφυλάξετε με κάθε μέσον, εν μέσω γενικού διωγμού κατά της Εκκλησίας, τον από αιώνων πνευματικό-ομολογιακό χαρακτήρα του Αγίου Όρους και να μην υποταχθείτε στον μολυσμό, που επιδιώκει να επιβάλει ο  σύγχρονος Καίσαρας όσον αφορά στα πνευματικά θέματα της Αγίας Εκκλησίας μας. 

Ευχόμαστε να παραμείνει καθαρός και αμόλυντος από πάσης φύσεως ορθολογιστικούς Βαρλααμισμούς, αυτός ο κατεξοχήν τόπος ησυχασμού, χάριτος και Αγιασμού. 


Επί δε τούτοις, εξαιτούμενοι τας ευχάς σας, διατελούμεν μετά σεβασμού οι υπογράφοντες.

                     

Πανελλήνια Κοινότητα Ορθοδόξων Χριστιανών
«ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ» 
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ 
20 ΙΕΡΕΣ ΜΟΝΕΣ ΑΓ. ΟΡΟΥΣ


Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΗ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΜΕ 2370 ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ - "ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΝΑ ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ" - ΕΔΩ

Πέμπτη 1 Απριλίου 2021

"οὐ ψευδομαρτυρήσεις κατὰ τοῦ πλησίον σου μαρτυρίαν ψευδῆ"

"οὐ ψευδομαρτυρήσεις κατὰ τοῦ πλησίον σου μαρτυρίαν ψευδῆ"




Πρωταπριλιά (1η Απριλίου) 

 Αδελφοί σήμερα στο συναξάρι  της ημέρας εξέχουσα θέση έχει η Οσία Μαρία η Αιγυπτία .

Το πρότυπο και του Αγιορείτικου μοναχισμού. Η γυναίκα που μετά την Παναγία  τιμάται περισσότερο και  απ'τον ανδρικό μοναχισμό. Αυτή η μεγάλη Αγία ακολούθησε την απόλυτη Αλήθεια που απεκαλύφθει στον άνθρωπο.
Σήμερα για τους απίστους ή στην καλύτερη περίπτωση ακατήχητους  εορτάζει το ψεύδος. Κύριο χαρακτηριστικό του αντιδίκου. Ένα «πολιτιστικό δώρο»  της Δύσης στον Ελληνισμό. Της Παγκοσμιοποίησης και της «Νέας Εποχής» ! Που είναι ξενόφερτο βέβαια κι αυτό, αλλά κάποιοι θέλουν να καθιερωθεί πανελλαδικώς και  παγκοσμίως! Συμμετέχουμε με τις πλάκες μας   , περιπαίζοντας την αλήθεια!
Με βάση το ψέμα,   γίνονται ένα σωρό πράγματα (από απλές φάρσες και ζαβολιές μέχρι χοντρά και κακόγουστα αστεία) σε βάρος των  απονήρευτων! Το σύνθημα μοιάζει να είναι του τύπου «Πέστε ένα ψέμα και  δεν χάλασε ο κόσμος»!

Ας είναι και το πιο μικρό, φθάνει να είναι πετυχημένο!
Φθάνει να γίνει πιστευτό και να παραπλανήσει! Φθάνει να εκθέσει τους «αφελείς», τα θύματα αυτά της αλήθειας! Άφησέ το να απλωθεί, σαν παραμύθι, και μη φοβάσαι!  Το σηκώνει, βλέπετε, η ημέρα. Εξάλλου εσύ στα ψέματα λες, αυτό που λες, δεν έγινε και τίποτα! 

Αδελφέ σήμερα να τιμήσεις την αλήθεια ακόμα περισσότερο για να φρίξουν οι δαίμονες. Σου υπενθυμίζω: Στην Π. Δ. είδε ο προφ. Ζαχαρίας ένα δρεπάνι 20 μέτρα μακρύ και 10 μέτρα πλατύ και στριφογύριζε πάνω από διάφορα σπίτια. Tι ήταν; Τρομαγμένος ρωτά ο προφήτης και ακούει: «Αυτά είναι σπίτια φτιαγμένα από ψευτιές, κλεψιές και ατιμίες, αυτή είναι η Θεία Δίκη σε όσους ανακατεύουν ψευτιές στις εργασίες τους». 
Η Αποκάλυψη λέει «όσοι λένε ψέματα θα έχουν μερίδιο στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι, αυτός είναι ο δεύτερος  θάνατος». Στις Πράξεις των Αποστόλων περιγράφεται το γεγονός ενός ανδρόγυνου, του Ανανία και της Σαπφείρας οι οποίοι τιμωρήθηκαν με θάνατο επειδή είπαν ψέματα  στο Πνεύμα του Θεού, συνεννοημένοι να αποκρύψουν το ποσό το οποίο έλαβαν από την πώληση του χωραφιού τους. Οι κανόνες της Εκκλησίας μας, θέτουν σε ακοινωνησία 40 ημέρες τον πιστό που πίπτει στο ψέμα. 
Είμαστε Χριστιανοί και, με τη Χάρη του Αγίου Βαπτίσματος, απογυμνωθήκαμε από τον παλαιό άνθρωπο και ενδυθήκαμε τον Χριστό, που είναι η αλήθεια, όπως το λέει και ο Ίδιος: «Εγώ είμαι η οδός, η αλήθεια και η ζωή». Με τις ψευδολογίες ξεντυνόμαστε τον Χριστό, το νέο άνθρωπο, και ενδυόμαστε   πάλι τον παλαιό που φθείρεται και χάνεται.

Κάθε είδους ψέμα είναι κακό. Όσοι λένε ψέματα στερούνται τη Βασιλεία του Θεού και δημιουργούν κόλαση για τον εαυτό τους. Κάθε ψέμα, ό,τι λογής κι αν είναι, με όποιο τρόπο κι αν λέγεται, είναι κακό και ολέθριο. Λέει ο σοφός Σειράχ: «Απόφευγε να λες οποιοδήποτε ψέμα, γιατί αυτή η συνήθεια δεν βγάζει σε καλό». Και σε άλλο σημείο λέει ο ίδιος ο Σειράχ, ότι «ο κλέφτης είναι προτιμότερος  από τον επαγγελματία ψεύτη, αλλά και οι δυο βαδίζουν στην καταστροφή και στην απώλεια».

Ας φοβηθούμε λοιπόν τον Θεό και να πάψουμε  να χρησιμοποιούμε το ψέμα στις σχέσεις μας με τους συνανθρώπους μας, διότι ο Θεός επιτρέπει να αφανίζονται όσοι λένε ψέματα, όπως μας το λέει και ο προφήτης Δαβίδ: «Θα επιτρέψεις να εξολοθρευθούν όσοι λένε ψέματα».

Εὐχου λοιπόν όπως ο σοφός Σολομώντας: «μάταιον λόγον καὶ ψευδῆ μακράν μου ποίησον, πλοῦτον δὲ καὶ πενίαν μή μοι δῷς, σύνταξόν δέ μοι τὰ δέοντα καὶ τὰ αὐτάρκη,» ( Παρ. 30,8) (…να απομακρύνης από εμέ ματαιολογίας, απάτας και ψευδολογίας. Δεν θέλω δε να μου δώσης ούτε πολύν πλούτον, ούτε πτωχείαν. Δος μου τα απαραίτητα, όσα είναι αρκετά και όσα μου χρειάζονται δια την συντήρησίν μου) 


1η Απριλίου 2021 Αριστείδης Δασκαλάκης

Τρίτη 30 Μαρτίου 2021

 ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙΡΩΝ

Aποστασία σημαίνει να πάρω έναν άνθρωπό που είναι εδώ (μέσα στον ναό) και να τον βγάλω έξω.
 Δεν σε θέλω μέσα στην εκκλησία , φύγε!

π. Σάββας Αχιλλέως


https://youtu.be/H4XBIORXQZo 

Αυτό κάνει σήμερα ο κόσμος της αμαρτίας του αντιχρίστου, διέταξε αποστασία..!


''Η Μεγάλη Επανεκκίνηση, δηλαδή η μετάβαση από έναν κόσμο που βασίζεται στον Ελληνορωμαϊκό πολιτισμό και τον Χριστιανισμό, περνάει, σε έναν κόσμο χωρίς ψυχή, χωρίς ρίζες, χωρίς ιδανικά. Στην πράξη, είναι το πέρασμα από τη Βασιλεία του Χριστού στο Βασίλειο του Αντίχριστου! Ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος όπου είναι σε εξέλιξη, είναι πόλεμος που κήρυξαν τα αλλόθρησκα έθνη κατά του ζώντος Τριαδικού Θεού! Κήρυξαν Ιερό Πόλεμο κατά του Θεού οι σατανιστές μέσω υγειονομικοτζιχαντιστών…. 

Η προδοσία πάντα βελούδινη, γίνεται ”φιλήματι” ….. για τον άλλον, για την αγάπη, για την υγεία, για το καλό, για την ευημερία, καταργείται η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και η ΖΩΗ… καταργείται η Θεότητα…Εθνότητα! Όταν η ζωή γίνεται αυτοσκοπός, ο θάνατος αποκτά νόημα γι αυτό τον τρέμουν!!!! 

Οι ”πιστοί”,οι υπήκοοι έως ”θανάτου” της ζωής, αλλά όχι της Ζωής, ” εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωή.”. από την εν Χριστώ ζωή επέλεξαν την εν κόσμο! 

Δεν μας καλούν να τηρήσουμε απλά την κοινωνική απόσταση-αποστασιοποίηση μεταξύ μας, μας θέτουν σε απόσταση από το Χριστό…μας καλούν να τηρήσουμε την έσχατη απόσταση από Εκείνον….αποστάτες γινόμενοι… Η πλάνη Πολύ μεγάλη..... 
Και εξαριστερών, και εκ δεξιών!!! 

Και στις δύο όμως αιτία είναι: Ο ΕΓΩΙΣΜΟΣ, Η ΥΨΗΛΟΦΡΟΣΥΝΗ, Η ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΘΕΟΥ! ΣΤΏΜΕΝ ΚΑΛΏΣ''! 

Από Panagiota Fezoli







Να επανατοποθετηθεί η Επιτροπή Βιοηθικής της Εκκλησίας

Share:   

«Ἔχουμε χάσει πλέον κάθε ἔννοια Ἰεροῦ καί Ὀσίου…» , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Δίδεται απάντηση σε όσα πρεσβεύει ο Μ. Μεσογαίας για την χρησιμοποίηση κυτταρικών σειρών από εκτρωθέντα έμβρυα στις δοκιμές των εμβολίων ή ακόμα και στο ίδιο το εμβόλιο.

Επιπλέον η έκτρωση και η χρήση των κυττάρων του δολοφονηθέντος εμβρύου δεν είναι ανεξάρτητες πράξεις , όπως ο Μ. Μεσογαίας υποστηρίζει, διότι ταυτόχρονα με την έκτρωση γίνεται και η κατάλληλη συλλογή των κυττάρων.

Περιμένουμε επανατοποθέτηση της επιτροπής βιοηθικής επί του θέματος. Ακόμα και οι Φαρισαίοι δεν έκαναν αποδεκτά τα αργύρια τα οποία ο Ιούδας επέστρεψε διότι τα θεώρησαν μολυσμένα.

Δεν είναι δυνατόν να βελτιώσουμε την υγεία μας όταν χρησιμοποιούμε μέσα, που έχουν σχέση με μια από τις ειδεχθέστερες αμαρτίες, όπως η δολοφονία αθώων εμβρύων.


H απάντηση δίνεται και εδώ:
 https://ihsousxristosnika.blogspot.com/2021/03/blog-post_25.html



Κυριακή 28 Μαρτίου 2021

Οι 10 Μηχανισμοί Πρόκλησης Βλάβης απο τα εμβόλια Covid

Αhttps://ihhttps://ihsousxristosnika.blogspot.com/sousxristosnika.blogspot.com/

Οι 10 Μηχανισμοί Πρόκλησης Βλάβης απο τα εμβόλια Covid ( Ελληνικοί Υπότιλοι )





Η δρ Sherri Tenpenny εξηγεί τους 10 μηχανισμούς πρόκλησης βλάβης απο τα εμβόλια covid , στη δεύτερη συνέντευξη  στην εκπομπή  Chew On This! της Reinette Senum



Το βίντεο στο Lbry.tv 



Το βίντεο στο Brighteon

Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

Απάντηση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην επιστολή διαμαρτυρίας μας την από 24/02/21 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΡΟΣ Δ.Ι.Σ. ΜΕ 1900 ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ

Απάντηση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην επιστολή διαμαρτυρίας μας την από 24/02/21 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΡΟΣ Δ.Ι.Σ. ΜΕ 1900 ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ Eπανακοινοποίηση
ΕΔΩ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ Δ.Ι.Σ

Επιστολή διαμαρτυρίας κατά της απόφασης της Δ.Ι.Σ. μέσω της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής, υπέρ των εμβολίων, κατά της βλάσφημης χρήσης της μάσκας εντός των ιερών ναών και των κλειστών ναών για το πλήθος των πιστών. Συντάχθηκε, με τη συνεργασία της Πανελλήνιας Κοινότητας Ορθοδόξων Χριστιανών ''ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ'' και την Ορθόδοξη αδελφότητα ''Testimonianza Ortodossa'' Ορθόδοξη μαρτυρία. Την επιστολή έχουν υπογράψει 1900 άτομα μέχρι στιγμής. Μεταξύ αυτών ιερείς, μοναχοί, αδελφότητες, γιατροί, νομικοί, νοσηλευτές, σώματα ασφαλείας και απλοί άνθρωποι από όλη τη χώρα. Η συλλογή των ονομάτων συνεχίζεται και θα αποστέλλεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα προς την Δ.Ι.Σ. Ακολουθεί η κεντρική επιστολή. Για την επιστολή μαζί με τα παραρτήματα σε μορφή pdf πατήστε εδώ. Η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται στο email - ihsousxristosnika2@gmail.com αυτό που χρειάζεται να αποστείλετε είναι το ονοματεπώνυμο σας, η ιδιότητα και η πόλη διαμονής σας. 23 Φεβρουαρίου 2021 ΠΡΟΣ ΔΙΑΡΚΗ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Σεβαστοί Αρχιερείς, Ως μέλη της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας και, ειδικότερα, ως πνευματικά τέκνα της επισκοπικής ευθύνης σας, αισθανόμαστε την ανάγκη να απευθύνουμε σε εσάς, τους εκκλησιαστικούς μας Ποιμένες, τον προβληματισμό, την ανησυχία, την αγωνία, αλλά και την αντίθεσή μας σχετικά με την ευθεία εκ μέρους της Ιεράς Συνόδου προτροπή προς τον πιστό λαό (βλ. απόφαση της Δ.Ι.Σ. από 04/01/2021, απηχώντας πλήρως μια γενικόλογη τοποθέτηση της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής), προκειμένου να αποδεχθούμε στο σώμα μας το (πολυδιαφημιζόμενο από το κράτος και σύσσωμα τα ελληνικά Μ.Μ.Ε. αλλά και τον παγκόσμιο μηχανισμό διαμόρφωσης της κοινής γνώμης) «εμβόλιο» ως πανάκεια, «a priori», άνευ της επιβεβλημένης με αδιάσειστα στοιχεία επιστημονικής τεκμηρίωσης. Εκτός του αμφιλεγόμενου εμβολίου για τον covid-19 (ελλείψει ολοκληρωμένων μελετών και ήδη πολλών αναφερόμενων παρενεργειών ακόμη και θανάτων), ομοίως και οι πρόσφατες αποφάσεις και εγκύκλιοι της Ιεράς Συνόδου, από 13/1/2021 και 16/1/2021, αναφορικά με τους όρους λειτουργίας των Ιερών Ναών, και συμμετοχής των πιστών στις Ιερές Ακολουθίες και ιδιαίτερα στη Θεία Λειτουργία μάς δημιουργούν εύλογες ανησυχίες. Αφετέρου επιθυμούμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στο εξίσου σοβαρό θέμα της εφαρμογής περιοριστικών- απαγορευτικών μέτρων προσέλευσης των πιστών, που ως καλώς γνωρίζετε, ταλανίζουν για έναν χρόνο τον πιστό λαό. Για εμάς τους Ελληνορθόδοξους είναι ανεξήγητη, πολύ επώδυνη και πάντως όχι δεκτή στην εκκλησιολογική μας συλλογική συνείδησή η αποδοχή εκ μέρους της Ιεραρχίας των εντολών της Πολιτείας στα του Οίκου μας λειτουργικά, δηλαδή τα «απαγορευτικά» στη σύναξη εντός των ιερών μας ναών. Ειδικότερα: α) τον περιορισμό έως συρρίκνωσης του αριθμού των πιστών από 25 σε 9 μετά σε 4 (με το ανήκουστο σε καιρό ειρήνης φαινόμενο τέλεσης Θ. Λειτουργίας χωρίς πιστούς!), β) την υποχρεωτική μασκοφορία εντός των ναών και τους γενικότερους όρους της συμμετοχής των πιστών στις Ιερές Ακολουθίες και τα Μυστήρια με τις ευλογίες του κράτους, όποτε δηλαδή επιτρέπει στην Εκκλησία να είναι ανοιχτοί οι ναοί μας. Πρόκειται, κατά τη γνώμη μας, για έναν πρωτοφανή συμβιβασμό της Εκκλησίας, στον οποίο σύρθηκε η Ιεραρχία. Το παράδοξο αυτό γεγονός μάς προξενεί βαθύτατο προβληματισμό! Πώς είναι δυνατόν, αναρωτιόμαστε με ανείπωτη θλίψη, στο όνομα της λεγομένης «πανδημίας», να γίνονται δυστυχώς, φοβεροί ανιστόρητοι συμβιβασμοί και υποχωρήσεις από πλευράς της διοικούσης Εκκλησίας, εγείροντας σοβαρά θεολογικά ζητήματα πίστεως, τα οποία εδώ και 2000 χρόνια και εν μέσω πολλών σοβαρών πανδημιών ήταν αδιαπραγμάτευτα, θεμελιώδη! Ωσαύτως, η Ιεραρχία συντάχτηκε αναφανδόν «ευλαβικά» με την άποψη μερικών «ειδικών», μερίδα των οποίων εκφράζουν εναλλασσόμενα σενάρια αντιθετικής φρασεολογίας, παραβλέποντας διαφορετικές επιστημονικές τοποθετήσεις με άλλα δεδομένα, επίσης δημοσιευμένα σε έγκριτα περιοδικά του διεθνούς ιατρικού κόσμου. Μία τέτοια μονόπλευρη θεώρηση είναι τουλάχιστον αμφιλεγόμενη και επιλήψιμη στη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι ακόμη και επί Τουρκοκρατίας και Γερμανικής κατοχής δεν καταπατήθηκε τόσο βάναυσα το θρησκευτικό αίσθημα και δεν ακυρώθηκε στην πράξη το δικαίωμα λατρείας. Περαιτέρω, τονίζουμε τη, δυσδιάκριτη ενδεχομένως για πολλούς, σχέση μεταξύ του εμφανέστατου διωγμού κατά της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας και των σχεδίων της «Νέας Τάξης Πραγμάτων», σε συνάρτηση με την επιδιωκόμενη εξαγγελθείσα δια στόματος ηγετών, και αυτής της Ελλάδος, «Παγκόσμιας Διακυβέρνησης». Μας εξέπληξε, επίσης, δυσάρεστα η Δ.Ι.Σ με την παράδοξη έκκλησή της τόσο προς την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ενώσεως όσο και προς την Ελληνική Κυβέρνηση να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ούτως ώστε να εξασφαλιστεί άμεσα ο ικανός αριθμός εγκεκριμένων εμβολίων για τους πολίτες!!![i]. Στην από 13/1/2021 απόφασή της αναφέρεται ότι: «..Η Δ.Ι.Σ… παρακολουθεί στενά το ζήτημα των εμβολιασμών, μέσω της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής, η οποία με συνεχείς αναφορές της, ενημερώνει το Συνοδικό Σώμα για όλες τις εξελίξεις. Στο πλαίσιο αυτό η Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε και κατόπιν διαβεβαίωσε το Χριστεπώνυμο πλήρωμα, ότι κατόπιν γενομένης «έρευνας», τα εμβόλια κατά του COVID-19 που επί του παρόντος χρησιμοποιούνται στην Πατρίδα μας, δεν απαιτούν την χρήση καλλιεργειών εμβρυϊκών κυττάρων για την παραγωγή τους». Ερωτούμε σχετικώς: Η «έρευνα» αυτή, την οποία επικαλείται η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε ποιο έγκριτο μέσον δημοσιεύθηκε ή τελεί υπό δημοσίευση, ώστε να αξιώνει να έχει αντικειμενικό κύρος; Με αφορμή την ανωτέρω ενημέρωση, στη συνέχεια, «η Ιερά Σύνοδος επαναλαμβάνει, ιδίως προς όσα από τα μέλη της παρουσιάζουν μία ιδιαίτερη ευαισθησία στα σενάρια απειλής και κινδύνων, στηριζόμενα μονομερώς και ανεξέλεγκτα είτε σε διογκωμένες δημοσιογραφικές πληροφορίες κυρίως από το διαδίκτυο, είτε διακατέχονται από διάφορες προκαταλήψεις, ότι η επιλογή του εμβολιασμού δεν είναι ζήτημα τόσο θεολογικό ή εκκλησιαστικό, αλλά κυρίως ιατρικό-επιστημονικό και αποτελεί ελεύθερη προσωπική επιλογή του κάθε ανθρώπου σε επικοινωνία με τον ιατρό του, χωρίς ο εμβολιασμός να συνιστά έκπτωση από την ορθή Πίστη και ζωή. Άλλωστε, ήδη ένας εκ των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος εμβολιάστηκε, εκπροσωπώντας και τον μη δυνάμενο για ιατρικούς λόγους να εμβολιαστεί Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο»[ii]. Περαιτέρω, στην από 16/1/2021 Εγκύκλιο της Δ.Ι.Σ. (αρ. πρωτ. 204/2021) αναφέρεται, μεταξύ άλλων ότι: 3) «Οἱ πιστοί, κατά τήν διάρκεια τῆς παραμονῆς τους στόν Ἱερό Ναό, ὑποχρεοῦνται νά φοροῦν προστατευτικό κάλυμμα προσώπου (υφασμάτινη μάσκα), τήν ὁποία θά ἀφαιροῦν μόνο γιά τήν Θεία Μετάληψη..»[iii]. Οι προαναφερθείσες, υπογραμμισμένες στην παρούσα επιστολή, δηλώσεις της Δ.Ι.Σ, εγείρουν σοβαρά κριτικά επιστημονικά ερωτήματα και μας προξενούν βαθύτατη θλίψη και απογοήτευση για τον υπερβάλλοντα ζήλο με τον οποίον η Δ.Ι.Σ. ασπάζεται ευλαβικά την επιβολή υγειoνομικών μέτρων εντός των Ιερών Ναών και κατά τη συμμετοχή στις Ιερές Ακολουθίες, στα Μυστήρια της Εκκλησίας και ειδικότερα στη Θεία Λειτουργία, χωρίς να εφαρμόζεται η αρχή της αναλογικότητας σε σχέση με παρόμοια μέτρα σε άλλους κλειστούς χώρους. Είναι γνωστό ότι σε όλα τα νοσηλευτικά ιδρύματα της χώρας υφίστανται Ιεροί Ναοί στους οποίους, για δεκαετίες και μέχρι την εμφάνιση της πανδημίας και την επιβολή των μέτρων, οι ασθενείς και οι επισκέπτες των νοσηλευτικών ιδρυμάτων έχουν τη δυνατότητα να προσέρχονται, χωρίς ουδέποτε να τεθεί ζήτημα κινδύνου της υγείας τους. Άλλωστε η θεσμοθέτηση της ίδρυσης Ιερών Ναών στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα της χώρας ψηφίστηκε από το Νομοθετικό Σώμα της χώρας. Πράγματι, μέχρι την εμφάνιση της παρούσας πανδημίας, ουδέποτε κάποιο πρόσωπο από τον πολιτικό κόσμο ή την επιστημονική κοινότητα της χώρας ή από τον χώρο του κλήρου και των αρχιερέων, έθεσε ζήτημα απειλής της υγείας από την παρουσία ασθενών - πιστών στον Ιερό Ναό και στα ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας. Το ζήτημα αυτό αναδύθηκε ξαφνικά το 2020 με την εμφάνιση μιας (κατασκευασμένης για πολλούς)[iv] ιώσεως! Όσον αφορά στην τοποθέτηση της Δ.Ι.Σ. στο ζήτημα των εμβολίων, ατυχώς και αστόχως αυτή συνιστά στην ουσία σαφή παρότρυνση στους πιστούς να εμβολιασθούν αφενός με τη διαβεβαίωσή της, ως μη ώφειλε, ότι τα εν λόγω εμβόλια δεν απαιτούν τη χρήση καλλιεργειών εμβρυϊκών κυττάρων και αφετέρου με το παράδειγμα του δημόσιου εμβολιασμού ενός εκ των Αρχιερέων (και διατελέσαντος εκπροσώπου τύπου) της Εκκλησίας της Ελλάδος! Κατά την ταπεινή μας άποψη, ο συγκεκριμένος εμβολιασμός, όπως και άλλοι συναφείς, που δυστυχώς ακολούθησαν, δεν θα έπρεπε να είναι σε κοινή δημόσια θέα με σκοπό τον επηρεασμό-καθοδήγηση του Χριστεπώνυμου πληρώματος της Εκκλησίας προς αυτή την κατεύθυνση, τον εμβολιασμό, προτού ακόμα αποφανθεί ολοκληρωμένα και σαφώς η Συνοδική Επιτροπή Βιοηθικής. Είναι ως γνωστόν αναφαίρετο δικαίωμα καθενός, να κάνει ανεπηρέαστα την επιλογή του ως ελεύθερη ύπαρξη, έχουσα το αυτεξούσιον ως δωρεά από τον Δημιουργό του. Ως προς το μείζον ζήτημα της ασφάλειας των εμβολίων κατά του COVID-19: Με βάση τα προαναφερθέντα, εν κατακλείδι δηλώνουμε μετά λύπης ότι αδυνατούμε να κατανοήσουμε πώς η Δ.Ι.Σ. προέβη σε μια τόσο άωρη βεβιασμένη τοποθέτηση επί των εμβολίων, ενός μείζονος σημασίας για την υγεία των πολιτών ζήτημα, το οποίο, ακριβώς λόγω της σοβαρής επίπτωσής του στην υγεία του ευρύτερου πληθυσμού της χώρας, τελεί ακόμα υπό ιατρική, βιοηθική και όχι μόνον διερεύνηση. Στο πλαίσιο εκτεταμένης έρευνας, προκειμένου να αποτυπώσουμε ολοκληρωμένα και τεκμηριωμένα τους κριτικούς προβληματισμούς μας, ανατρέξαμε, στα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα, αναφορές και εκθέσεις που έχουν δημοσιευθεί από έγκριτους επιστήμονες και φορείς/ οργανισμούς αναφορικά με το εμβόλιο. Τα σχετικά ιατρικά επιστημονικά δεδομένα, τα οποία οδηγούν σε ακριβώς αντίθετα συμπεράσματα από αυτά που μας παρουσιάζουν οι υπέρμαχοι του εμβολίου, παρουσιάζονται στη συνέχεια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι, με παράθεση των επιστημονικών πηγών, ώστε να είναι δυνατή η διαπίστωση της ορθότητας, συνάφειας και ακρίβειας αυτών. Επιπροσθέτως, το ισχύον νομικό πλαίσιο σε σχέση με τον εμβολιασμό παρουσιάζεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ αλλά και τα θεολογικά ζητήματα που ανακύπτουν από την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού και την υποχρεωτική χρήση μάσκας κατά τη συμμετοχή στις Ιερές Ακολουθίες της Εκκλησίας και τη Θεία Λειτουργία στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ. Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω στοιχείων και όλων των διαστάσεων του θέματος θεολογική, ηθική, ιατρική και νομική, εμείς οι υπογράφοντες αυτή την επιστολή Ορθόδοξοι Χριστιανοί βαπτισμένοι εις το όνομα της Αγίας Τριάδος εκφράζουμε τη διαφωνία μας ως προς τις από 4/1/2021, 13/1/2021 και 16/1/2021 αποφάσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος σχετικά με τους όρους συμμετοχής των πιστών στις Ιερές Ακολουθίες και ιδιαίτερα στη Θεία Λειτουργία, αλλά και τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα εμβολιασμού για τον Covid-19 που είναι σε εξέλιξη στη χώρα μας. Ως εκ τούτου ζητάμε την άμεση επανεξέταση του όλου ζητήματος εκ μέρους της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος εν Συνόδω, ώστε να εκτιμηθούν όλα τα σχετικά δεδομένα που εμπίπτουν στη δική σας αρμοδιότητα και να αξιολογηθούν ορθώς τα ανωτέρω, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα επιστημονικά, ιατρικά, νομικά και θεολογικά δεδομένα, όπως αυτά εκτίθενται στα Παραρτήματα που ακολουθούν την παρούσα επιστολή. Σας ζητούμε να επανεξετάσετε το θέμα της υποχρεωτικότητας της μάσκας, καθότι η χρήση της μέσα στους ιερούς ναούς μας αποτελεί αλλοίωση της εικόνας του Θεού και βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος. Κι επειδή έχει εγερθεί και το θέμα του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας δια της μίας αγίας Λαβίδας, επισημαίνουμε ότι αυτό είναι για όλους εμάς εντελώς αδιαπραγμάτευτο και δεν το συζητάμε! Σεβαστοί Πατέρες και Ποιμενάρχες της Μητέρας μας Εκκλησίας, εμείς τα παιδιά σας βαθυσεβάστως, σας παρακαλούμε να ενσκήψετε και να δείτε με ευμένεια τα ανωτέρω αιτήματά μας και επιπλέον να λάβετε υπ’ όψιν σας τον σοβαρό ηθικό προβληματισμό, που μας διακατέχει ως προς τα ανωτέρω, με γνώμονα πάντα το βέλτιστο ψυχοσωματικό και πνευματικό συμφέρον του λαού μας! Μερικοί μπορεί να μην βλέπουν κανένα ηθικό πρόβλημα, εν τούτοις για πολλούς εξ ημών προκύπτει σοβαρό ηθικό ζήτημα από την αφαίρεση μιας αγέννητης ανθρώπινης ζωής - τον φόνο που συνιστά μια έκτρωση- για να αποτελέσει αυτό περιεχόμενο «ζωής» σε ένα εμβόλιο ή φάρμακο που δημιουργήθηκε με κύτταρα προερχόμενα από τη συλλογή του εμβρυϊκού ιστού. Ακόμα κι αν τα κύτταρα έχουν πολλαπλασιαστεί δεκαετίες πριν στο εργαστήριο, πολύ μετά την άμβλωση, ακόμα και αν κάποιες από τις εταιρείες χρησιμοποίησαν αυτές τις κυτταρικές σειρές μόνο στις δοκιμές, ακόμα και αν υποτεθεί ότι η έκτρωση έγινε για άλλο σκοπό αρχικώς, ωστόσο προφανώς αυτή η γραμμή σύνδεσης παραμένει! Η χρήση τέτοιων κυττάρων για την παραγωγή εμβολίων εγείρει προβλήματα ηθικής τάξης και συνείδησης για όποιον μπορεί να του προσφερθεί αυτό το εμβόλιο και έχει επίγνωση του προορισμού του, που είναι η θέωση και η σωτηρία. Επιπλέον, η δυνατότητα έκφρασης αντίρρησης για λόγους συνείδησης, από εκείνους στους οποίους προσφέρεται ένα εμβόλιο, δημιουργεί ηθικές απαιτήσεις για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, τους υπαλλήλους υγειονομικής περίθαλψης, επιστήμονες, δημιουργούς εμβολίων, χρηματοδότες, πολιτικούς και Ιεραρχία, ανεξάρτητα από το αν έχουν ηθική ανησυχία ή όχι. Επιπλέον θα πρέπει να εστιάσουμε στις σοβαρές παρενέργειες και τους θανάτους που έχουν ήδη σημειωθεί, καθιστώντας το εν λόγω εμβόλιο αμφιλεγόμενο και εν τέλει επικίνδυνο για την υγεία των ανθρώπων. Επομένως θα πρέπει ο καθένας εξ ημών να πράξει κατά συνείδηση, σκεπτόμενος όχι μόνο το σήμερα, όχι μόνο τον εαυτό του, αλλά και τις επόμενες γενιές αναλογιζόμενος την ηθική και πνευματική ευθύνη που φέρει, ενώπιον Θεού και (συν) ανθρώπων. Καλούμε την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος να διαφοροποιηθεί ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΣΑΦΩΣ από τη βατικάνεια εκδοχή αποδοχής των εμβολίων, που χρησιμοποιούν εκτρωμένα έμβρυα, ως προς την ηθική διάσταση του θέματος (βλ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι), και τηρώντας ομολογιακή στάση, να ευθυγραμμιστεί πλήρως με την Ορθόδοξη Παράδοση (στον τρόπο αντιμετώπισης των λοιμών), ορθοτομώντας λόγο Αληθείας και σωτηρίας, όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά δια των Κανόνων της Εκκλησίας. 

ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΝΑ ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. 

Μετά πολλού σεβασμού και βαθειάς εκτίμησης Πανελλήνια Κοινότητα Ορθοδόξων Χριστιανών «ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ» 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 
1. Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος στην έδρα τους 
 2. Αρχιεπισκοπή Κρήτης 
 3. Αρχιεπισκοπή Κύπρου 
 4. Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους 
 5. Ιερό Σύνδεσμο Κληρικών Ελλάδος 
6. Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων 

[i] ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, “ΔΙΣ: “Εκτακτη Συνεδρία της ΔΙΣ”. 4/1/2021,http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/holysynod.asp?id=2830&what_sub=d_typou [ii] α. https://www.megatv.com/2020/12/28/koronoios-emvoliastike-o-protos-mitropolitis-naypaktou-ierotheos-ta-emvolia-einai-apotelesmatiki-therapeia/ β. ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΡΟΜΦΑΙΑ, “ΔΙΣ: ''Η επιλογή του εμβολιασμού αποτελεί ελεύθερη προσωπική επιλογή του κάθε ανθρώπου''. Γράφτηκε από τον/την Εκ της Ιεράς Συνόδου. 12 & 13/01, https://www.romfea.gr/ekklisia-ellados/41581-dis-i-epilogi-tou-emboliasmou-apotelei-eleutheri-prosopiki-epilogi-tou-kathe-anthropou [iii] ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, “Περί τῆς λειτουργίας τῶν Ἱερῶν Ναῶν κατά τό χρονικό διάστημα ἀπό τήν 18η Ἰανουαρίου ἕως καί τήν 25η Ἰανουαρίου ἐ.ἔ.»”. 16/1/2021,http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/egyklioi.asp?id=2849&what_sub=egyklioi [iv] «Το εμβόλιο του Κορωνοϊού - Μια άλλη γνώμη Νομπελίστα ιατρού που ανακάλυψε τον HIV» https://www.youtube.com/watch?v=afi3LQ1e6Hw, 13-12-2020. Πανεπιστήμιο του Αμβούργου: Ενδείξεις ότι ο κορωνοϊός διέρρευσε από εργαστήριο της Γουχάν, https://www.naftemporiki.gr/story/1694602/panepistimio-tou-ambourgou-endeikseis-oti-o-koronoios-dierreuse-apo-ergastirio-tis-gouxan, 19-02-2020. https://wra9.blogspot.com/2021/03/1866.html 1. https://choratouaxoritou.gr/?p=125270 2. https://wra9.blogspot.com/2021/03/1866.html 3. http://trelogiannis.blogspot.com/2021/03/1900.html?m=1 4. http://hristospanagia3.blogspot.com/2021/03/1900.html?m=1 5. https://koukfamily.blogspot.com/2021/03/1866.html 6. https://agiatriasskepeimas.blogspot.com/2021/03/1900.html